w

Audi R8 V10 Plus (610 KM) kontra Honda NSX (573 KM): trzy różne próby, ten sam zwycięzca

Audi R8 V10 Plus vs Honda NSX
Audi R8 V10 Plus (610 KM) kontra Honda NSX (573 KM): trzy różne próby, ten sam zwycięzca

Istnieją dwie podstawowe szkoły tworzenia supersamochodów. Jedna z nich nawiązuje do tradycji i korzysta z konwencjonalnych metod. Druga natomiast wykorzystuje najnowsze zdobycze technologii.

Prawdziwy old school dotyczy Audi R8 V10 Plus. Jak sama nazwa wskazuje, sercem topowego modelu z Ingolstadt jest 10-cylindrowy silnik o pojemności 5,2 litra. W najmocniejszej odmianie, czyli tej biorącej udział w porównaniu, oferuje 610 KM oraz 560 Nm momentu obrotowego.

Mocna hybryda kontra wolnossące V10
Oba supersamochody oferują napędy na obie osie i automaty, ale różnią się silnikami

Przeciwieństwem tego auta jest Honda NSX (na wybranych rynkach sprzedawana jako Acura NSX), która skrywa układ hybrydowy. Opiera się na 3,5-litrowej jednostce benzynowej uzupełnionej elektrycznością. Łączny potencjał to 573 KM i 550 Nm momentu obrotowego. W obu przypadkach mamy do czynienia z napędami na obie osie i skrzyniami automatycznymi.

Dane techniczne na korzyść Audi

Na papierze wygląda to następująco: Honda NSX przyspiesza do setki w 3,3 sekundy i rozpędza się do 307 km/h. Z kolei Audi R8 V10 Plus rozwija 100 km/h w 3 sekundy i potrafi pędzić nawet 330 km/h. Na papierze wygrywa niemiecki samochód sportowy, ale różnice są bardzo skromne.

Wiele zależy więc od warunków. W tym przypadku postawiono na trzy próby, w tym dwie ze startu zatrzymanego. Czy Audi zostało zaskoczone przez japońskiego rywala naszpikowanego nowoczesnymi rozwiązaniami? Sprawdźcie sami:

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uszkodzil cztery auta i próbował uciec

Zielona Góra: Szalony kierowca w drogiej furze uszkodził cztery auta. Został zatrzymany dzięki interwencji jednego ze świadków

Sprzedaż marek premium - listopad 2020

Marki premium w listopadzie: Sprzedaż delikatnie wzrosła