w

Marka BYD była na meczu Polska-Estonia. Nie ma mowy o przypadku

Marka BYD
Marka BYD była na meczu Polska-Estonia. Nie ma mowy o przypadku

Chińska ekspansja na Starym Kontynencie trwa w najlepsze. Zaangażowanie Azjatów w podbój lokalnych rynków jest coraz bardziej zauważalne.

Świadczą o tym także działania marketingowe. Dla przykładu, marka BYD została oficjalnym sponsorem Euro 2024 – w zakresie e-mobilności. Krótko mówiąc, jej pojazdy będą prezentowane i użytkowane podczas mistrzostw.

Mogłem tego doświadczyć na własnej skórze podczas meczu barażowego naszej reprezentacji. Właśnie w tych okolicznościach pokazano dwa modele tej firmy oraz zaprezentowano wstępne plany, które są naprawdę ambitne.

Marka BYD model Atto3
BYD Atto3

Zacznijmy jednak od krótkiego wprowadzenia. Skrót BYD oznacza „Build Your Dreams”, co jest dumnie prezentowane na klapach bagażników niektórych modeli. Choć w Polsce nie jest to jeszcze rozpoznawalny brand, w Azji ma ogromne udziały rynkowe.

Chiński koncern sprzedał w zeszłym roku około 3 milionów samochodów. W tym sezonie zdetronizuje Teslę w kategorii aut z elektrycznym układem napędowym. Krótko mówiąc, to nie są żarty.

Podbicie Azji nie studzi apetytu. BYD zamierza zwiększyć swoje wpływy również w Europie, czego przykładem jest Polska. Okazuje się, że jeszcze w tym roku poznamy wstępną ofertę modelową tej marki.

Marka BYD w Polsce

Z oficjalnie przekazanych informacji wynika, że chiński producent zamierza zadebiutować na naszym rynku w połowie bieżącego roku. Będzie to najpewniej lato (trzeci kwartał). Wraz z nim mają pojawić się trzy samochody elektryczne.

Firma nie podała jeszcze szczegółów, ale wiele wskazuje na to, że będą to Dolphin, Atto3 oraz Seal, czyli miejski hatchback, crossover oraz sedan. Te dwa ostatnie były pokazane statycznie podczas meczu Polska-Estonia.

BYD Seal
BYD Seal

Oprócz udanej stylistyki, oferują naprawdę zaskakująco dobrą jakość wykonania. Materiały są bardzo dobre i starannie spasowane. Nie bez znaczenia jest także bogate wyposażenie. Można podejrzewać, że BYD będzie chciało zbliżyć się do klasy premium.

Świadczą o tym także układy napędowe, które mogą oferować nawet 500 koni mechanicznych. Szykuje się więc poważny gracz, z którym przyjdzie się mierzyć europejskim markom. Z pewnością łatwo nie będzie.

Nie tylko auta elektryczne?

Marki ze Starego Kontynentu zmierzają w kierunku pełnej elektryfikacji, ale w niektórych przypadkach można uznać, że robią to za szybko, ponieważ popyt na hybrydy i wersje spalinowe wciąż jest duży.

A rynek nie lubi próżni, co mogą wykorzystać właśnie azjatyckie firmy. Marka BYD nie wyklucza więc dołączenia do oferty samochodów hybrydowych, które na naszym rynku zainteresowałyby znacznie większą liczbę klientów.

>Nowy samochód elektryczny za 38 315 złotych. Chiński koncern miażdży rywali

Kluczem do sukcesu będzie nie tylko dobry marketing, ale też odpowiednia cena. Na szczegóły przyjdzie nam jeszcze poczekać – kilka tygodni. Równie istotne są umowy dealerskie oraz szybko rozwinięta sieć dystrybucyjna. Producent prowadzi już zaawansowane rozmowy z zainteresowanymi kandydatami.

Sukces BYD na świecie wróży dobry start, ale trzeba pamiętać, że Europa rządzi się swoimi prawami. Konieczne będą rozsądne oferty cenowe oraz urozmaicenie gamy (szczególnie pod kątem układów napędowych). Jeśli Chińczycy zdołają to osiągnąć, to bez problemu odnajdą się na polskim podwórku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW XM AC Schnitzer

BMW XM AC Schnitzer. Większe koła, więcej mocy

Renault Master 2024

Renault i Volvo stworzyły nową spółkę. Celem produkcja elektrycznych aut dostawczych