w

BMW XM AC Schnitzer. Większe koła, więcej mocy

BMW XM AC Schnitzer
BMW XM AC Schnitzer. Większe koła, więcej mocy

Flagowy SUV bawarskiej marki nie zgarnia genialnych opinii w kategorii jakości, ale jego kontrowersyjna stylistyka przyciąga klientów.

Nic więc dziwnego, że interesują się nim firmy tworzące pakiety modernizacji, które skutecznie wyróżniają konkretny egzemplarz. Wbrew pozorom, coraz większa liczba nabywców stawia na personalizację. Z myślą o nich powstało właśnie BMW XM AC Schnitzer.

Już seryjny model wygląda w tym przypadku bardzo widowiskowo, ale z tym pakietem rzuca się w oczy jeszcze bardziej. Wbrew pozorom, zmiany nie są duże, ale to lepiej, bo przy takiej sylwetce łatwo przesadzić.

A teraz przejdźmy do konkretów. AC Schnitzer dodało dokładki do zderzaków, nakładki progowe, wstawki na błotnikach oraz przeprojektowany dyfuzor. Wszystko pokryto głęboką czernią, co budzi respekt w lusterku.

BMW XM AC Schnitzer
BMW XM AC Schnitzer

Na osobny akapit zasługują koła. Jeżeli chodzi o felgi, mamy tu wzór AC5 Flowforming o średnicy 23 cali. Tak, dwadzieścia trzy cale. Prawie jak w wozie drabiniastym. Jesteśmy ciekawi, jak tak duże felgi pokonują nierówności. Pewnie jest to spore wyzwanie.

We wnętrzu ograniczono się tak naprawdę do minimum. Znajdziemy tu jedynie aluminiowe nakładki oraz nowe łopatki do zmiany biegów. Poza tym, są tu instrumenty pokładowe, jak w każdym innym XM, co oznacza nowoczesność i zaawansowanie technologiczne.

BMW XM AC Schnitzer – niżej i mocniej

Bystry wzrok dostrzeże, że prezentowany SUV bawarskiej marki „siedzi” nieco niżej od serii – o 20-25 milimetrów. To efekt zastosowania sprężyn obniżających. Do tego dochodzą dystanse dające po 10 milimetrów z każdej strony. Niemiecki mastodont wygląda więc na jeszcze większego, niż jest w rzeczywistości.

Pewne zmiany objęły także układ napędowy. Przypomnijmy, że sercem tego modelu jest podwójnie doładowane V8. Po modyfikacjach, jego potencjał wzrósł do 741 koni mechanicznych i 900 niutonometrów. Dla porównania, wersja Label Red oferuje 748 koni mechanicznych. To poważne wartości, nawet w tak dużym aucie.

Ceny nowego pakietu nie zostały ujawnione. Można jednak podejrzewać, że  BMW XM AC Schnitzer jest wyraźnie droższe od seryjnego egzemplarza – wydaje się, że o około 15 procent, co przy cenie sięgającej nawet miliona złotych może robić różnicę.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kia K4 2025

Kia K4 2025 osiągnie sukces. Ten tył wygląda kosmicznie

Marka BYD

Marka BYD była na meczu Polska-Estonia. Nie ma mowy o przypadku