w

Mamy to! Honda HR-V 2022 bez tajemnic!

Honda HR-V 2022
Mamy to! Honda HR-V 2022 bez tajemnic!

Japoński crossover doczekał się trzeciej generacji. Czy odniesie sukces na Starym Kontynencie?

Zmiany stylistyczne są bardzo wyraźne. Sylwetka pozostała zbliżona, ale tworzące ją elementy stanowią nowość. Pas przedni prezentuje się niezwykle łagodnie – niczym w autach elektrycznych. Grill stał się litą częścią zderzaka, co tworzy oryginalny efekt. Sąsiadują z nim reflektory z ciemnym wypełnieniem, które zostały złączone diodową listwą.

HRV 2022
Nowa Honda HR-V

Z tyłu też można liczyć na łagodne kształty i zaokrąglenia. Zderzak jest masywny, ale został zgrabnie wkomponowany w całość. Wąskie lampy zachodzą na klapę – aż do miejsca, w którym łączą się z logo producenta. Z kolei błotniki zostały wyraźnie podkreślone, dlatego samochód prezentuje się masywnie.

Nowocześnie i ergonomicznie we wnętrzu

Kabina wydaje się przemyślana. Kokpit ma dość prostą, ale przyjazną i dość nowocześnie wyglądającą formę. Nie został przekombinowany i to bardzo duża zaleta w dobie szeroko pojętej „digitalizacji”. Na tym etapie trudno mówić o materiałach wykończeniowych, ale spodziewamy się nieco wyżej jakości, niż w dotychczasowej generacji.

Honda HR-V - wnętrze
We wnętrzu znajduje się konserwatywny kokpit

Zegary mają analogową formę i oparto je na klasycznych motywach. Zamiast obrotomierza znajdziemy wskaźnik zużycia i wykorzystania energii, co jest typowe dla aut hybrydowych. Przed deską rozdzielczą znajdziemy natomiast nową, 3-ramienną kierownicę.

Honda HRV 2022 - kabina
Kabina oferuje rozsądną przestrzeń dla czterech dorosłych osób

W oczy rzuca się także ekran multimedialny, który wystaje poza obrys kokpitu. Jak widać na zdjęciach. ma zupełnie nowy interfejs. Co ważne, zintegrowano z nim przyciski funkcyjne i potencjometr, co z pewnością wpływa na obsługę. Równie istotne jest zastosowanie niezależnego panelu klimatyzacji. Ciekawostkę stanowi natomiast motyw kratek nawiewu, które zostały uzupełnione pokrętłami do ustawiania obiegu powietrza.

Jeżeli chodzi o warunki podróżowania, to w obu rzędach powinno wystarczyć przestrzeni dla czterech dorosłych osób. Uwagę zwraca środkowe miejsce z tyłu, które ma wyżej umieszczone siedzisko bez wyprofilowania – wygodnie raczej nie będzie. Pozostałe siedzenia zapowiadają się dobrze. Plus należy się za przyjemnie wyglądającą tapicerkę.

Honda HR-V 2022 – dane techniczne

Układ napędowy będzie uzależniony od rynku, na który ten model trafi. W Japonii (Honda Vezel), rodzimy crossover otrzyma 1,5-litrową jednostkę i-VTEC, która będzie mogła współpracować z automatem CVT. Niewykluczone, że pojawi się także napęd AWD.

Honda HR-V hybryda
Auto będzie dostępne w Europie jako hybryda eHEV

Z kolei w Europie, Honda HR-V będzie dostępna jako hybryda. Jednostka spalinowa zostanie uzupełniona jednym silnikiem elektrycznym. Wiemy, że będzie to wariant eHEV, czyli klasyczny układ z baterią umożliwiającą krótkotrwałą jazdę bez użycia motoru benzynowego. Ze względu na mniejszą pojemność baterii, ładowanie będzie odbywało się tylko podczas jazdy (silnik, hamowanie).

Szczegółową specyfikację modelu poznamy już wkrótce. Debiut rynkowy powinien nastąpić jeszcze w tym roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bentley - wzrost sprzedaży 2021

Bentley notuje wzrost sprzedaży. Chiński klient, ważny klient

Nissan Qashqai 2022

Nissan Qashqai zmienił się pod każdym względem. Czy odniesie sukces?