w

Lotus Emira R4. Ten mały silnik to konstrukcja AMG. Biedy nie ma

Lotus Emira R4
Lotus Emira R4. Ten mały silnik to konstrukcja AMG. Biedy nie ma

Brytyjski producent wykorzysta Festiwal Prędkości w Goodwood, by zaprezentować swoją gamę modelową. Wśród niej będzie debiutant, który pojawi się także na górskim torze.

Głównym bohaterem tej historii jest Lotus Emira R4. Nazwa jest oczywiście umowna i dotyczy jednostki, która znajduje się w tym samochodzie. To czterocylindrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy pochodzący z Mercedesa.

Za jego powstanie odpowiadają inżynierowie AMG. Po tych informacjach łatwo wywnioskować, że to konstrukcja, która jest wykorzystywana w topowych wersjach napędowych kompaktowych modeli niemieckiej marki.

Lotus Emira R4 – nie będzie

Czas przejść do rzeczy. Przypomnijmy, że Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC, czyli topowe wydanie z tym silnikiem, oferuje dokładnie 421 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Cały potencjał trafia na obie osie za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej.

Taka konfiguracja pozwala osiągać setkę w 3,9 sekundy i rozpędzać się do 270 km/h. To wszystko przy masie własnej wynoszącej 1665 kilogramów.

>Lotus Eletre R – pomiar przyspieszenia. Setka w mniej niż 3 sekundy! (wideo)

A jak to wygląda w przypadku brytyjskiego modelu? Lotus Emira R4 ma oferować 360 koni mechanicznych. Podejrzewamy, że jednostka AMG będzie oferowała 450 niutonometrów. Osiągi? Zgodnie z informacjami przekazanymi przez producenta, sprint do setki ma trwać 4,3 sekundy, czyli nieco gorzej, niż w topowej Klasie A.

Lotus Emira R4
Dwulitrowa, doładowana jednostka AMG ma oferować 360 koni mechanicznych, ale zapewni świetne osiągi ze względu na skromną masę własną pojazdu

Emira będzie jednak szybsza – ma rozwijać 290 km/h. Pozostałe dane nie zostały ujawnione, ale podejrzewamy, że Lotus ma nieco skromniejszą masę, a do tego lepiej rozłożoną, co wróży skuteczność na torach wyścigowych. A właśnie w takich warunkach ten samochód ma czuć się najlepiej.

Przypomnijmy, że w ofercie znajdzie się także Emira V6, która posiada 3,5-litrowy silnik zapewniający 400 koni mechanicznych. W przypadku konfiguracji z automatyczną skrzynią biegów, sprint do setki ma trwać 4,6 sekundy. Wersja z manualem ma być sprawniejsza o 0,4 sekundy.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi R8 VF Engineering

Audi R8 VF Engineering. Cel? Więcej mocy

Grand Prix Wielkiej Brytanii 2023

Grand Prix Wielkiej Brytanii 2023: McLaren wrócił do gry, Verstappen poza zasięgiem