Japoński SUV klasy premium doczekał się pierwszej istotnej modernizacji, która zwiększy jego praktyczność i użyteczność.
Lexus UX 300e 2023 jest udoskonaloną wersją modelu wprowadzonego w 2019 roku. Pod względem stylistycznym nie zmienił się znacząco, bo nie musiał. Wygładzono jedynie „zmarszczki” – podobnie jak w konwencjonalnych wersjach. Inżynierowie i projektanci wykonali pracę „na innych frontach”, co przyniosło duże korzyści.
Zacznijmy od tego, że podobnie jak w wersjach hybrydowych i spalinowych, można liczyć na większą sztywność nadwozia. To zasługa dodania 20 kolejnych punktów zgrzewania konstrukcyjnego, które znajdują się w okolicach drzwi.
Lexus UX 300e 2023 – dalej na jednym ładowaniu
Kluczową nowością technologiczną jest bateria. Podzespół o pojemności 54,4 kWh został zastąpiony większym, który oferuje 72,8 kWh. Wzrosła także ogólna wydajność energetyczna pojazdu. Efekt jest taki, że Lexus UX 300e 2023 potrafi pokonać na jednym ładowaniu do około 450 kilometrów – zgodnie z normami WLTP. W przypadku cyklu NEDC, rezultat wynosi 400 kilometrów.
Ciekawostką są amortyzatory Yamaha oferowane w standardzie. Ponadto, inżynierowie przekonfigurowali wspomaganie układu kierowniczego. Przejdźmy teraz do kluczowych liczb. Silnik elektryczny oferuje 201 koni mechanicznych i 300 niutonometrów. To wszystko przy masie własnej wynoszącej około 1900 kilogramów. Osiągi są zbliżone do wersji sprzed liftingu.
Z kolei we wnętrzu znalazł się nowy instrument multimedialny oparty na ekranie o przekątnej 12,3 cala. Użytkownicy mogą liczyć na gniazda USB-C, bezprzewodową ładowarkę, uchwyty na kubki i pojemne kieszenie w drzwiach.
Lexus UX 300e 2023 ma pojawić się w pierwszej połowie przyszłego roku. Pierwsze dostawy będą realizowane wiosną.