w

Lexus UX 300e 2023. Większa bateria, sztywniejsza konstrukcja

Lexus UX 300e 2023
Lexus UX 300e 2023

Japoński SUV klasy premium doczekał się pierwszej istotnej modernizacji, która zwiększy jego praktyczność i użyteczność.

Lexus UX 300e 2023 jest udoskonaloną wersją modelu wprowadzonego w 2019 roku. Pod względem stylistycznym nie zmienił się znacząco, bo nie musiał. Wygładzono jedynie „zmarszczki” – podobnie jak w konwencjonalnych wersjach. Inżynierowie i projektanci wykonali pracę „na innych frontach”, co przyniosło duże korzyści.

Zacznijmy od tego, że podobnie jak w wersjach hybrydowych i spalinowych, można liczyć na większą sztywność nadwozia. To zasługa dodania 20 kolejnych punktów zgrzewania konstrukcyjnego, które znajdują się w okolicach drzwi.

Lexus UX 300e 2023 – dalej na jednym ładowaniu

Kluczową nowością technologiczną jest bateria. Podzespół o pojemności 54,4 kWh został zastąpiony większym, który oferuje 72,8 kWh. Wzrosła także ogólna wydajność energetyczna pojazdu. Efekt jest taki, że Lexus UX 300e 2023 potrafi pokonać na jednym ładowaniu do około 450 kilometrów – zgodnie z normami WLTP. W przypadku cyklu NEDC, rezultat wynosi 400 kilometrów.

Lexus UX 300e 2023
Lexus UX 300e 2023

Ciekawostką są amortyzatory Yamaha oferowane w standardzie. Ponadto, inżynierowie przekonfigurowali wspomaganie układu kierowniczego. Przejdźmy teraz do kluczowych liczb. Silnik elektryczny oferuje 201 koni mechanicznych i 300 niutonometrów. To wszystko przy masie własnej wynoszącej około 1900 kilogramów. Osiągi są zbliżone do wersji sprzed liftingu.

Lexus UX 300e 2023 wnętrze
Lexus UX 300e 2023

Z kolei we wnętrzu znalazł się nowy instrument multimedialny oparty na ekranie o przekątnej 12,3 cala. Użytkownicy mogą liczyć na gniazda USB-C, bezprzewodową ładowarkę, uchwyty na kubki i pojemne kieszenie w drzwiach.

Lexus UX 300e 2023 ma pojawić się w pierwszej połowie przyszłego roku. Pierwsze dostawy będą realizowane wiosną.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW M2 2023

BMW M2 2023 już tak oficjalnie. Świetny układ napędowy, kontrowersyjny design

BMW M 1000 R 2023

BMW M 1000 R 2023 nadjechało. Najdoskonalszy naked na rynku?