w

BMW M2 2023 już tak oficjalnie. Świetny układ napędowy, kontrowersyjny design

BMW M2 2023
BMW M2 2023

Po serii zapowiedzi i jeszcze większej liczbie wycieków i amatorskich fotografii, nadszedł czas na premierę bawarskiego modelu.

Oto BMW M2 2023 w pełnej okazałości. Samochód, którego wszyscy się spodziewali. Jest właśnie taki, jak przewidywaliśmy, co nie oznacza, że każdemu przypadnie do gustu. Przejdźmy jednak do rzeczy…

Pod względem stylistycznym nie ma zaskoczeń. Sylwetka „dwójki” stała się wyraźnie umięśniona. Wszystko za sprawą przeprojektowanych, masywnych zderzaków i poszerzonych błotników. Front prezentuje się przyzwoicie, co jest zasługą charakterystycznego, grilla i niewielkich reflektorów.

BMW M2 2023
BMW M2 2023

Tylna część karoserii nie jest równie pozytywnie oceniana. Nie chodzi tu o samą „eMkę”, tylko o projekt bazowy. Fani twierdzą, że brakuje tu charakteru. I rzeczywiście, wygląda to przeciętnie.

Topowy wariant został na szczęście wyraźnie zmodernizowany. Liczne przetłoczenia, dyfuzor oraz cztery końcówki układu wydechowego skutecznie odwracają uwagę od mało wyszukanych lamp.

BMW M2 2023 – dane techniczne

Niemieckie, kompaktowe coupe we flagowym wydaniu ma dokładnie 4580 milimetrów długości, 1887 milimetrów szerokości, 1402 milimetry wysokości. Jest o pół centymetra szersze od konwencjonalnych odmian i aż 10,4 centymetra dłuższe od poprzedniej generacji.

Mimo skromnych gabarytów, BMW M2 2023 lekkie nie jest. W wersji ze skrzynią manualną waży 1730 kilogramów, a z automatem – 1754 kilogramy. I od razu dowiadujemy się, że bawarski model występuje z dwiema przekładniami.

BMW M2 2023
BMW M2 2023

Co najważniejsze, pod maską uchował się trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik uzupełniony doładowaniem. Konstrukcja S58 TwinPower oddaje do dyspozycji 453 konie mechaniczne oraz 550 niutonometrów.

O ile klient ma możliwość wybrania skrzyni biegów, o tyle napęd jest tylko jeden. I to spodoba się konserwatywnym fanom marki, ponieważ BMW M2 2023 występuje tylko w wersji RWD. Cała moc trafia więc na tylną oś.

BMW M2 2023
BMW M2 2023

Wariant ze skrzynią manualną przyspiesza do setki w 4,1 sekundy. Z kolei ośmiobiegowy automat wykonuje to samo zadanie w ciągu 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Po zdjęciu elektronicznego kagańca, M2 potrafi rozpędzać się do 283 km/h.

BMW M2 2023 silnik
BMW M2 2023

Samochód występuje z różnymi selektorami. W przypadku automatu, istnieje możliwość dobrania jednego z trzech trybów pracy. Co ciekawe, układ kierowniczy też może zmieniać sposób swojego działania (Comfort lub Sport).

BMW M2 2023
BMW M2 2023

Na tym oczywiście nie koniec. Elektromagnetyczne zawieszenie adaptacyjne potrafi dopasować się do panujących warunków i nawierzchni. Bardzo ciekawą opcję daje program M Setup, który pozwala dobrać jeden z dwóch trybów pracy hamulców: komfortowy lub sportowy. BMW M2 2023 dysponuje oczywiście mechanizmem różnicowym.

Te wszystkie elementy mają zapewnić efektywne pokonywanie zakrętów, co oczywiście przełoży się na osiągane czasy i frajdę z jazdy.

Now BMW M2 – wnętrze

Kabina została oczywiście w większości przejęta z innych „Dwójek”, ale urozmaicono ją sportowymi fotelami z karbonowym wykończeniem, nową kierownicą z mięsistym wieńcem oraz dekory z włókna węglowego.

BMW M2 2023 wnętrze
BMW M2 2023

Wnętrze BMW M2 2023 oferuje także system iDrive 8 oparty na cyfrowych wskaźnikach (12,3 cala) i ekranie dotykowym o przekątnej 14,9 cala. To wciąż najwygodniejszy instrument na rynku. Warto dodać, że nawigacja jest tu wyposażeniem standardowym.

Samochód będzie produkowany w San Luis Potosi w Meksyku – tylko tam. Premiera globalna przewidziana jest na kwiecień 2023 roku. Bliżej tego terminu poznamy oficjalny cennik, który będzie obowiązywał w Polsce.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nissan Juke

Nissan całkowicie wycofuje się z rynku rosyjskiego. Największe słowa uznania dla marki!

Lexus UX 300e 2023

Lexus UX 300e 2023. Większa bateria, sztywniejsza konstrukcja