w

Lancia Ypsilon po kolejnej aktualizacji. Lepiej weź mikroskop

Lancia Ypsilon 2023
Lancia Ypsilon po kolejnej aktualizacji. Lepiej weź mikroskop

Jeżeli jakiś model jest bliski określenia „odgrzewany kotlet”, to właśnie ten. Włoski samochód aktualnej generacji rozpoczęła swój rynkowy żywot w 2011 roku.

Tak, 13 lat temu. W segmencie B nikt nie pozwala sobie na tak długi staż ze względu na silną i stale rozwijającą się konkurencję. Tymczasem Włosi, jak to Włosi – bez pośpiechu. Jest to oczywiście związane z ciężkimi latami dla tej marki.

Wkrótce jednak wszystko ma się zmienić. Lancia Ypsilon doczeka się nowej generacji, podobnie jak Delta. Pojawią się również zupełnie nowe pojazdy, a producent przekształci gamę napędów – zrezygnuje ze spalinowych i wprowadzi elektryczne. Jeszcze jednak trochę czasu minie zanim poznamy efekty tych planów.

Sprawdźmy więc, jak wygląda Lancia Ypsilon 2023. No nie uwierzycie. Tak samo! Urocza, zaokrąglona sylwetka wciąż wygląda nieźle, ale sama konstrukcja jest już bardziej niż leciwa. Przypomnijmy, że od jej wprowadzenia minęło 12 lat. A przecież nawet wtedy nie był to żaden innowacyjny model.

Nowa Lancia Ypsilon
Zmiany wizualne są kosmetyczne i skupiają się jedynie na detalach

Włosi postanowili wprowadzić nowy lakier o nazwie Dew Green. Z kolei egzemplarze pomalowane na srebrno otrzymają teraz czarne akcenty uzupełniające (na grillu, obramowaniach i zderzaku).

We wnętrzu można liczyć na nieco bardziej istotną nowość. To siedmiocalowy ekran dotykowy oparty na nowym systemie, który pozwala na bezprzewodową łączność Apple CarPlay i Android Auto.

Pojawiły się także nowe dekory i struktury tapicerowane, które pojawiły się na panelach drzwiowych. Co ciekawe, materiał użyty do obicia foteli pochodzi z recyklingu. Wykonano go z przetworzonego plastiku, który został zebrany na Morzu Śródziemnym.

 

Pod maską żadnych zmian. Lancia Ypsilon 2023 dysponuje silnikiem o pojemności 1 litra, który posiada elektryczne wsparcie (miękka hybryda). Potencjał tego układu to 70 koni mechanicznych.

Nie jest tajemnicą, że ten model, jedyny w gamie, oferowany jest tylko we Włoszech. Rodzimy rynek pozwala przetrwać, ale to trochę za mało, by cieszyć się z wyników. No dobra, nie trochę. A co z ceną? Zaktualizowana Lancia Ypsilon startuje od 13 500 euro. Czy znajdą się chętni? Pewnie tak.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pożar auta w Skawinie

Pożar samochodu na skrzyżowaniu. „11 kilogramów proszku gaśniczego nie wystarczyło” (wideo)

Porsche 911 Chrisa Harrisa

Gwiazda Top Gear sprzedaje swoje Porsche. „To fajnie skonfigurowana sztuka”