w

Lancia otwiera kolejny rozdział, a wraz z nim prezentuje nowe logo

Lancia logo
Lancia otwiera kolejny rozdział, a wraz z nim prezentuje nowe logo

Włoska marka przez lata egzystowała w Europie. Normalnym funkcjonowaniem nie można było tego nazwać. W najbliższych latach ma to się zmienić.

Zacznijmy od tego, że przez kilka poprzednich wiosen utrzymywał ją przy życiu Ypsilon, który bazował na Pandzie. Należy w tym miejscu dodać, że był oferowany na rynku włoskim. Mimo archaicznej konstrukcji, sprzedawał się całkiem nieźle, ale to za mało, by mówić o sensie istnienia całej marki.

Po przejęciu FCA i stworzeniu koncernu Stellantis, powstały nowe plany i strategie obejmujące wszystkich producentów. Lancia nie została zapomniana. I bardzo słusznie. To jedna z najbardziej utytułowanych marek w rajdach samochodowych. Zamknięcie takiej firmy byłoby naprawdę przykre dla pasjonatów motoryzacji i motorsportu.

Znacznie lepsze jest odbudowanie wizerunku – nawet jeśli konieczna będzie zmiana koncepcji. Nie jest tajemnicą, że włoski producent zostanie oparty na samochodach elektrycznych. Mają mieć one jak najwięcej pierwotnych cech kojarzonych z dawnymi Lanciami. Jaki będzie tego efekt? Czas pokaże.

Lancia 2022
Pierwszym modelem z nowej serii będzie Ypsilon, który pojawi się w 2024 roku

Zanim nastąpią pierwsze premiery nowych modeli, Lancia zaprezentowała ósme logo w swojej wieloletniej historii. Zostało wykonane z aluminium i zachowało kształt tarczy nawiązującej do poprzednich znaczków. Ma jednak uproszczoną czcionkę oraz błyszczące tło. Pionowa linia po lewej stronie została zainspirowana emblematem z 1957 roku.

Lancia Ypsilon nowej generacji zostanie zaprezentowana w 2024 roku. Będzie ostatnim modelem i najpewniej pierwszym autem tej firmy, który otrzyma napęd hybrydowy. W ofercie będzie też wersja na prąd.

W 2026 roku do gamy trafi elektryczny crossover, którego zadaniem będzie przyciągnięcie jak największej liczby klientów. Dwa lata później zostanie pokazana nowa Delta – także elektryczna. Pozostaje mieć nadzieję, że auta będą udane.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Ranger Platinum

Ford Ranger Platinum. Elegancki design i diesel V6 pod maską

Przewożenie pasażera w bagażniku

Skoda Citigo jest pojemna, ale żeby kolegę w bagażniku wieźć? Trochę przesada (wideo)