w

Krzysztof Hołowczyc podczas Rajdu Elmot: nikt już nie jeździ tak widowiskowo

Krzysztof Hołowczyc Rajd Elmot
Krzysztof Hołowczyc podczas Rajdu Elmot: nikt już nie jeździ tak widowiskowo

Rajd Elmot był jedną z najbardziej emocjonujących rund Mistrzostw Polski. Pierwsze zmagania na jego trasie odbyły się w 1972 roku. Wygrała je załoga Saliński/Kielar w Syrenie 104.

Prawdziwy rozkwit motorsportu w naszym kraju miał jednak miejsce w latach 90. Właśnie wtedy triumfowali tacy kierowcy, jak Bublewicz, Kulig i Hołowczyc. Ostatni z wymienionych uchodził za jednego z ulubieńców kibiców. Słynny Hołek pokonywał odcinki specjalne nie tylko efektywnie, ale też efektownie.

Urodził się w 1962 roku. Już jako młody chłopak ukierunkował swoje zainteresowania i wkroczył na ścieżkę motoryzacji. Dokładnie 33 lata później zdobył swój pierwszy tytuł Mistrza Polski. Ten sukces powtórzył jeszcze dwukrotnie (w 1996 i 1999 r.). Został także mistrzem Europy (1997 r.). Ostatnimi laty startował w Dakarze, gdzie udało mu się zdobyć 3 miejsce (2015 r.). Uczestniczył także w zmaganiach cross-country. Swoje doświadczenie w RSMŚ budował głównie w grupie N i WRC.

Hołowczyc zwyciężał wiele rund Mistrzostw Polski

I tu wracamy do Rajdu Elmot (dzisiejszy Rajd Świdnicki Krause).  Właśnie podczas tych zmagań dwukrotnie stawał na najwyższym stopniu podium. Jego pilotami byli Maciej Wisławski i Jean-Marc Fortin. O zwycięstwo rywalizował głównie z załogą Janusz Kulig/Jarosław Baran.

W sieci krąży skrót jego przejazdu z 1999 roku, kiedy to wygrał po raz drugi. Warto dodać, że prowadził Subaru Imprezę. Kibice wspominają jego przejazd, jako jeden z najlepszych, jaki widzieli. Fragmenty znajdujące się w poniższym materiale ujawniają, jak szybko i skutecznie potrafił poruszać się po różnych nawierzchniach.

Hołek słynął  z bardzo płynnej jazdy – potrafił skutecznie ścinać zakręty, ale też przechodzić z poślizgu w poślizg i nie tracić na tym czasu. Dziś już nikt tak widowiskowo nie jeździ.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Fiesta ST 300 KM - osiągi

Zobacz, co potrafi Ford Fiesta ST 300 KM: przyspieszenie do 250 km/h

System ochrony pieszych sprzed 100 lat

Tak 100 lat temu próbowano chronić pieszych przed potrąceniem