Koreański crossover należący do segmentu C doczekał się kuracji odmładzającej. Co uległo zmianom?
Pod względem stylistycznym można mówić o sporej metamorfozie. Kia XCeed 2023 zyskała przemodelowany zderzak, nowe klosze reflektorów i zmodyfikowany grill. Z tyłu natomiast pojawiły się przeprojektowane lampy i ozdoby.
Bardzo ciekawie prezentuje się odmiana GT-Line, która ma w sobie nieco sportowego animuszu. Wszystko za sprawą dyfuzora, opcjonalnych, nieco innego oświetlenia z tyłu oraz 18-calowych felg, które nie są dostępne w innych konfiguracjach. Warto podkreślić, że auto ma prześwit wynoszący 184 milimetry, co pozwala na swobodne pokonywanie krawężników.
Z kolei we wnętrzu GT-Line można znaleźć czarną podsufitkę, spłaszczoną kierownicę i skórzane wykończenia. Nie mogło oczywiście zabraknąć dotykowego ekranu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala, a także 12,3-calowych zegarów cyfrowych.
Kia XCeed 2023 – gama jednostek
Gama zostanie oparta o znane już jednostki. Podstawą pozostanie 118-konny motor 1.0 T-GDi uzupełniony układem miękkiej hybrydy. W ofercie znajdzie się też silnik 1.5 T-GDi generujący 158 koni mechanicznych.
W GT-Linie zagości natomiast jednostka 1.6 T-GDi oddająca do dyspozycji 201 koni mechanicznych. Jak można się domyślać, auto posiada napęd na przednią oś, który współpracuje z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową. Takie połączenie pozwala na osiąganie setki w 7,5 sekundy.
Kia XCeed 2023 – silniki:
- 1.0 T-GDi mHEV (118 koni mechanicznych)
- 1.5 T-GDi (158 koni mechanicznych)
- 1.6 T-GDi (201 koni mechanicznych)
- 1.6 CRDi mHEV (134 konie mechaniczne)
- 1.6 PHEV (139 koni mechanicznych)
Co ważne, Kia XCeed 2023 będzie mieć w ofercie również diesla. To znana i lubiana konstrukcja o pojemności 1,6 litra, która generuje 134 konie mechaniczne i 320 niutonometrów – z automatem. W manualu moment spada o 40 niutonometrów. Tutaj również można liczyć na układ miękkiej hybrydy.
Nie zabraknie oczywiście układu plug-in, który zostanie przeniesiony z dotychczasowo oferowanego XCeeda. Oparto go na benzynowym silniku o pojemności 1,6 litra, który został uzupełniony jednostką elektryczną. Łączny potencjał tego zestawu to dokładnie 139 koni mechanicznych oraz 265 niutonometrów. Bateria litowo-jonowa ma pojemność 8,8 kWh, co ma zapewniać zasięg w trybie elektrycznym do około 60 kilometrów.
Kia XCeed 2023 będzie produkowana na Słowacji. Jeszcze tego lata pierwsze sztuki zjadą z linii montażowych. Do europejskich salonów powinna wjechać już we wrześniu.