w

Kia XCeed 2023. Lifting koreańskiego crossovera

Nowy XCeed
Kia XCeed 2023. Lifting koreańskiego crossovera

Koreański crossover należący do segmentu C doczekał się kuracji odmładzającej. Co uległo zmianom?

Pod względem stylistycznym można mówić o sporej metamorfozie. Kia XCeed 2023 zyskała przemodelowany zderzak, nowe klosze reflektorów i zmodyfikowany grill. Z tyłu natomiast pojawiły się przeprojektowane lampy i ozdoby.

Bardzo ciekawie prezentuje się odmiana GT-Line, która ma w sobie nieco sportowego animuszu. Wszystko za sprawą dyfuzora, opcjonalnych, nieco innego oświetlenia z tyłu oraz 18-calowych felg, które nie są dostępne w innych konfiguracjach. Warto podkreślić, że auto ma prześwit wynoszący 184 milimetry, co pozwala na swobodne pokonywanie krawężników.

Kia XCeed 2023
GT-Line można rozpoznać po jasnych kloszach lamp

Z kolei we wnętrzu GT-Line można znaleźć czarną podsufitkę, spłaszczoną kierownicę i skórzane wykończenia. Nie mogło oczywiście zabraknąć dotykowego ekranu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala, a także 12,3-calowych zegarów cyfrowych.

Kia XCeed 2023 – gama jednostek

Gama zostanie oparta o znane już jednostki. Podstawą pozostanie 118-konny motor 1.0 T-GDi uzupełniony układem miękkiej hybrydy. W ofercie znajdzie się też silnik 1.5 T-GDi generujący 158 koni mechanicznych.

Kia XCeed 2023 - wnętrze
W kabinie odmiany GT-Line można liczyć na czarną podsufitkę, skórzane dodatki i spłaszczoną u dołu kierownicę

W GT-Linie zagości natomiast jednostka 1.6 T-GDi oddająca do dyspozycji 201 koni mechanicznych. Jak można się domyślać, auto posiada napęd na przednią oś, który współpracuje z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową. Takie połączenie pozwala na osiąganie setki w 7,5 sekundy.

Kia XCeed 2023 – silniki:

  • 1.0 T-GDi mHEV (118 koni mechanicznych)
  • 1.5 T-GDi (158 koni mechanicznych)
  • 1.6 T-GDi (201 koni mechanicznych)
  • 1.6 CRDi mHEV (134 konie mechaniczne)
  • 1.6 PHEV (139 koni mechanicznych)

Co ważne, Kia XCeed 2023 będzie mieć w ofercie również diesla. To znana i lubiana konstrukcja o pojemności 1,6 litra, która generuje 134 konie mechaniczne i 320 niutonometrów – z automatem. W manualu moment spada o 40 niutonometrów. Tutaj również można liczyć na układ miękkiej hybrydy.

Kia XCeed GT-Line
W gamie znajdują się benzyniaki, diesel, miękkie hybrydy i wariant plug-in

Nie zabraknie oczywiście układu plug-in, który zostanie przeniesiony z dotychczasowo oferowanego XCeeda. Oparto go na benzynowym silniku o pojemności 1,6 litra, który został uzupełniony jednostką elektryczną. Łączny potencjał tego zestawu to dokładnie 139 koni mechanicznych oraz 265 niutonometrów. Bateria litowo-jonowa ma pojemność 8,8 kWh, co ma zapewniać zasięg w trybie elektrycznym do około 60 kilometrów.

Kia XCeed 2023 będzie produkowana na Słowacji. Jeszcze tego lata pierwsze sztuki zjadą z linii montażowych. Do europejskich salonów powinna wjechać już we wrześniu.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai Hydrogen Concept Coupe

Hyundai N Vision 74 Concept. Wodorowe coupe nadjeżdża!

1.5 TSI evo2

Silnik 1.5 TSI evo2. Aktualizacja znanej jednostki Volkswagena