w

Hyundai N Vision 74 Concept. Wodorowe coupe nadjeżdża!

Hyundai Hydrogen Concept Coupe
Hyundai N Vision 74 Concept. Wodorowe coupe nadjeżdża!

Koreańska marka nie zamierza osiadać na laurach. Zamiast utrzymywać poziom europejskich koncernów, zamierza je po prostu wyprzedzić.

I taka postawa jest jak najbardziej wskazana. Kolejnym jej dowodem jest Hyundai N Vision 74 Concept, który zapowiada sportowy model skrywający zaawansowany układ napędowy mogący „przejąć” przyszłość przemysłu motoryzacyjnego. Ale po kolei…

Hyundai N Vision 74 Concept
Koncept nawiązuje do modelu Pony z lat 70.

Pod względem designu jest wręcz rewelacyjnie. Widać tu nawiązania retro. Audi Auattro nie powstydziłoby się takiego konkurenta. Sylwetka prezentuje się bardzo spójnie, a przy tym dynamicznie. Nawiązuje do słynnego modelu Pony z 1974 roku, ale została wyraźnie podrasowana pod wieloma względami.

Hyundai N Vision 74 Concept

Inżynierowie postanowili zrobić hybrydę z układów elektrycznych. Oparli ją zarówno na bateriach, jak i wodorowych ogniwach paliwowych. Konstrukcję uzupełniono wydajnym układem chłodzenia, który zapewnia pracę w optymalnych warunkach.

Hyundai N Vision 74 Concept
Koreańskie coupe oferuje 600 kilometrów zasięgu przy wykorzystaniu dwóch różnych źródeł napędu

Dwa różne układy napędowe mają pozwalać na uzyskiwanie najbardziej wydajnych ustawień w danych warunkach. To wszystko może mieć dużo sensu, szczególnie pod względem praktycznym. Napełnienie zbiornika wodorowego twa zaledwie pięć minut.

Hyundai N Vision 74
Dzięki pokaźnej mocy, ten niezwykły model rozpędza się do 250 km/h

Gdy stacja wodoru nie będzie w pobliżu, Hyundai N Vision 74 Concept może zostać naładowany z gniazdka lub innego źródła energii. Posiada bowiem baterię o pojemności 62,4 kWh, która umożliwia szybkie ładowanie (800 V).

Maksymalny zasięg pojazdu to 600 kilometrów. To naprawdę dużo biorąc pod uwagę możliwość pokonania blisko połowy dystansu po szybkim tankowaniu. Bardzo istotny jest także potencjał silnikowy. Koreański koncept oferuje 670 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów. Według producenta potrafi rozpędzić się do 250 km/h.

Hyundai Hydrogen Concept Coupe
Koncepcja połączenia ogniw wodorowych i baterii litowo-jonowych może zostać wdrożona do seryjnych samochodów

Czy ta koncepcja zostanie zastosowana w seryjnym modelu? Tego byśmy sobie życzyli. Posiadanie dodatkowej i wydajnej alternatywy zawsze daje większe spektrum możliwości, a właśnie tak jest w przypadku dwóch różnych źródeł napędu. Nie wiadomo, czy uda się uzyskać postęp w przypadku baterii litowo-jonowych, dlatego ma to sens.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kontrole prędkości

Trwa akcja „Kaskadowy pomiar prędkości”. Przez cały piątek 15 lipca. Noga z gazu!

Nowy XCeed

Kia XCeed 2023. Lifting koreańskiego crossovera