Legendarna, amerykańska terenówka doczekała się pierwszej kuracji odmładzającej. Nie ma mowy o rewolucji, ale zmiany są zauważalne.
Jeep Wrangler 2024 nie został gruntownie zmodyfikowany pod względem stylistycznym. Design pozostał niemal taki sam, co oczywiście nie razi w przypadku modelu, który sięga swym wyglądem do tradycji – i wciąż robi to bardzo dobrze.
Fani modelu zauważą jednak lekko odświeżony front z nową, siedmioczęściową atrapą chłodnicy. W oczy rzucają się również nowe listwy dekoracyjne, które nawiązują do Wagoneera i Grand Wagoneera.
Jak zwykle przy okazji liftingu, pojawiły się nowe lakier i wzory felg aluminiowych. Producent zrezygnował także z archaicznej anteny na rzecz nadajnika wbudowanego obok przedniej szyby.
Nowe wnętrze
Kluczowa nowość w kabinie to nowy system informacyjno-rozrykowy oparty na ekranie dotykowym o przekątnej 12,3 cala. To instrument, który wykorzystuje Unonnect 5 oparty na Androidzie wprowadzonym przez koncern Stellantis.
Możliwości ekranu to m.in. bezprzewodowe łączenie Android Auto i Apple Car Play, a także funkcja Trails Offroad, która na bazie czujników ocenia stopień trudności pokonywanych szlaków.
>Jeep Wrangler 4xe to hybryda. Zaskoczy nawet purystów (test)
Amerykańska marka twierdzi, że jest pierwszą, która oferuje specjalne przewodniki turystyczne z dokładną analizą poziomu trudności trasy, opisem otoczenia i kluczowymi punktami. Bazowo jest ich 62, ale można wykupić nawet 3000. Konieczna jest do tego płatna subskrypcja, czyli coś, co nie jest mile widziane przez klientów.
Jeep Wrangler 2024 – dane techniczne
Jak można przypuszczać, na Starym Kontynencie będzie dostępna tylko wersja 4xe, czyli hybryda plug-in. Aby zwiększyć jej atrakcyjność, do oferty trafi nowa wersja bazowa – tańsza od tych dotychczasowych. Wszystko po to, by nowy Wrangler jeszcze bardziej kusił potencjalnych klientów.
Sercem układu jest dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy uzupełniony jednostką elektryczną umieszczoną nad skrzynią biegów. Łączny potencjał tego zestawu to 375 koni mechanicznych oraz 637 niutonometrów. Osiągi pozostaną więc bardzo dobrze.