w

Iveco i Hyundai rozpoczynają współpracę. Cel? Auto użytkowe

Iveco eDaily FCEV
Iveco i Hyundai rozpoczynają współpracę. Cel? Auta użytkowe

Włoska marka zajmująca się produkcją samochodów dostawczych i ciężarowych nie ma ogromnych udziałów na europejskim rynku, ale cieszy się stabilną popularnością, która zapewnia rentowność.

Rywalizacja z potentatami tej branży nie jest jednak łatwa, dlatego konieczne jest tworzenie kolejnych strategii umożliwiających utrzymanie odpowiedniego rozwoju technologicznego oraz poziomu ekonomiczne. Właśnie dlatego Iveco i Hyundai rozpoczęli współpracę.

Jest to potwierdzona informacja, którą uzupełnił niewielki komunikat prasowy. Przedstawiciele obu firm nie wdawali się w szczegóły techniczne, dlatego można założyć, że są na etapie testowo-projektowym, który nie pozwala jeszcze na przedstawienie konkretnych danych.

Iveco i Hyundai mają wspólny cel

Decyzja o podjęciu współpracy wydaje się czymś w pełni naturalnym. W ten sposób można przyspieszyć rozwój konstrukcyjny przy zmniejszeniu kosztów. W segmencie aut użytkowych ma to ogromne znaczenie, tym bardziej że potencjalni klienci rzadko skupiają się na indywidualnym charakterze czy personalizacji. Liczy się przede wszystkim korzystna oferta cenowa i możliwości nadwoziowe.

Mimo, że Iveco i Hyundai dopiero teraz ogłosiły współpracę, nie ma wątpliwości, że trwa ona już od jakiegoś czasu. Skąd ten wniosek? Wspólny model ma zostać pokazany podczas targów IAA Transportation w Hanowerze, które odbędą się już we wrześniu 2024 roku. To oznacza około sześć miesięcy wytężonej pracy.

Iveco i Hyundai rozpoczynają współpracę
Iveco eDaily FCEV

Co wiemy o nowym aucie dostawczym? Z pewnością niektórzy będą rozczarowani, że otrzyma napęd elektryczny. No cóż, takie czasy. Jego potencjalnymi użytkownikami będą więc kurierzy i przedstawiciele lokalnych biznesów, którzy poruszają się na krótkich dystansach i mają dostęp do szybkiej ładowarki.

>Francuskie auta dostawcze Toyoty. Rodzina coraz większa

Auto wykorzysta platformę eLCV, która została zaprojektowana przez koreańską markę. Powstała z myślą o pojazdach użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,5 tony. To oznacza stosunkowo lekką konstrukcję.

Co ciekawe, ujawniono podział ról w tym przedsięwzięciu. Hyundai ma zająć się produkcją podwozia i kabiny. Z kolei Iveco będzie je dostosowywać i dystrybuować. Warto podkreślić, że nie jest to pierwsza współpraca pomiędzy tymi markami. Wcześniej powstał już wspólny model napędzany wodorem (eDaily FCEV/E-Way FCEV).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polestar

Polestar bez Volvo? Szwedzi chcą sprzedać udziały

Ford Explorer 2025

Ford Explorer 2025 (lifting). Rewolucja we wnętrzu