Koreański SUV doczekał się liftingu. Teraz przyszedł czas na zaprezentowanie polskiego cennika tego modelu.
Hyundai Kona 2021 wyróżnia się odświeżoną stylistyką. Pas przedni zyskał nowe reflektory, inne listwy ledowe do jazdy dziennej szerszy, ale mniejszy grill i przeprojektowany zderzak. Z tyłu pojawiły się natomiast przemodelowane światła, osłona i zmodyfikowana klapa bagażnika. Przy okazji kuracji odmładzającej, pojawiły się nowe lakiery i zaktualizowana lista wzorów felg.
A co z wnętrzem? Tutaj pojawiły się cyfrowe wskaźniki, które zastąpiły analogowe zegary. Nie zabrakło także nowego, większego ekranu multimedialnego. Warto dodać, że panel klimatyzacji pozostał niezależny, co znacznie ułatwia obsługę. Ponadto, poprawiono materiały wykończeniowe i uzupełniono wzory tapicerek.
Hyundai Kona 2021 – silniki
Co ciekawe, odświeżona Kona nie jest oferowana z silnikami wysokoprężnymi. Klientów zainteresowanych konwencjonalnymi odmianami spalinowymi muszą zadowolić dwa silniki benzynowe dostępne w czterech konfiguracjach:
- 1.0 T-GDI (120 KM), 6-biegowy manual, napęd 2WD
- 1.0 T-GDI (120 KM), 7-biegowy automat, napęd 2WD
- 1.6 T-GDI (198 KM), 7-biegowy automat, napęd 2WD
- 1.6 T-GDI, 7-biegowy automat, napęd 4WD
Podstawowy wariant osiąga setkę w 11,5 sekundy i pozwala na osiąganie 181 km/h. Zużywa średnio 5,7 litra w cyklu mieszanym. Z kolei najmocniejsza odmiana (ale 2WD) umożliwia rozpędzanie do 100 km/h w 7,7 sekundy i rozwijanie 210 km/h. Zużycie paliwa? 6,2 litra.
Ile kosztuje Hyundai Kona 2021?
Za bazową konfigurację trzeba zapłacić 79 900 zł. Będzie to wersja Classic Plus, w której skład wchodzą m.in.: asystent unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych, elektrycznie sterowane szyby przednie, klimatyzacja manualna, system Stop/Go, elektryczne wspomaganie kierownicy, automatyczne światła, fotel z regulacją wysokości, tempomat, centralny zamek, kamera cofania, światła LED do jazdy dziennej, elektryczne i podgrzewane lusterka, komputer pokładowy, 8-calowy ekran multimedialny i Bluetooth. Tak wygląda cennik:
Najdroższy wariant z konwencjonalnym układem napędowym kosztuje 130 400 zł. Nie jest to niska kwota, ale wyposażenie obejmuje niemal wszystko (lista opcji jest bardzo krótka.
Kona Hybrid i Kona Electric – ekologiczne uzupełnienia oferty
Warto dodać, że koreańskie auto jest dostępne również z nowocześniejszymi zespołami silnikowymi. Pierwsze rozwiązanie to hybryda oparta na silniku 1.6 GDI współpracującym ze skrzynią DCT (6-biegową), która przekazuje cały potencjał (141 KM) na oś przednią. Auto jest dostępne w 3 poziomach wyposażenia: Comfort (106 500 zł), Style (114 500 zł) oraz Premium (128 500 zł).
Z kolei elektryczna odmiana oferuje użytkownikowi silnik o mocy 204 KM i baterię o pojemności 64 kWh. Ta druga ma zapewniać do 484 kilometrów zasięgu (normy WLTP). Podobnie jak hybryda, auto jest dostępne w trzech wersjach wyposażeniowych: Style (174 900 zł), Premium (183 900 zł) i Platinum (201 900 zł).