w

Hyundai Creta 2024. Tani, prosty i pożądany

Hyundai Creta 2024
Hyundai Creta 2024. Tani, prosty i pożądany

Gama południowokoreańskiego producenta jest zróżnicowana – w zależności od konkretnego rynku. Ten model nie jest oferowany w Europie, a wydaje się, że mógłby osiągnąć sukces.

Oto Hyundai Creta 2024, czyli odświeżona wersja popularnego crossovera, który cieszy się naprawdę dużym wzięciem na rynku indyjskim. To urocze autko będące tańszym bratem Bayona oferowanego między innymi w Polsce.

Design samochodu zmienił się w znaczącym stopniu. Ujawnia to przede wszystkim pas przedni, gdzie zagościły nowe reflektory uzupełnione blendą LED, która biegnie pod krawędzią maski. Z tyłu natomiast pojawiły się przemodelowane lampy z ciemnymi kloszami.

Hyundai Creta 2024
Hyundai Creta N Line

Wrażenie robi przede wszystkim wersja N-Line, która dodatkowo dysponuje przeprojektowanymi zderzakami, innym grillem, dedykowanymi felgami, nakładkami progowymi oraz znacznie większym spojlerem dachowym. Prezentuje się naprawdę bardzo dobrze.

Wnętrze nie zostało jeszcze ujawnione, ale z oficjalnych informacji wynika, że będzie dostępne z nowymi tapicerkami i dekorami. W przypadku wariantu N Line należy spodziewać się także topowego wyposażenia, w ramach którego znajdą się m.in.: ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, cyfrowe wskaźniki, aluminiowe pedały, pakiet systemów wsparcia i lepiej wyprofilowane fotele.

Hyundai Creta 2024 – gama silników

Najważniejsze są oczywiście silniki. I tu widać największy dysonans między Indiami a Europą. Na tamtejszym rynku nie ma mowy o hybrydach. Co więcej, nawet diesel zostanie zachowany. I nikomu to nie przeszkadza. Ciekawe dlaczego?

>Sportowe Hyundaie tylko z napędem elektrycznym. Purystom żal

Wróćmy jednak do głównego wątku. Najmocniejsza jednostka to 1.5 T-GDi generująca 158 koni mechanicznych i 253 niutonometry. Fani spokoju mogą natomiast postawić na wariant wolnossący oparty na silniku 1.5 MPi oferującym 113 koni mechanicznych.

W ofercie ma znaleźć się także konstrukcja wysokoprężna. Będziet o najpewniej 1.5 CRDi o mocy około 115 koni mechanicznych. Warto zaznaczyć, że ta najmocniejsza jednostka występuje opcjonalnie z siedmiobiegowym automatem DCT.

Hyundai Creta 2024 zostanie dołączony do oferty jeszcze w marcu. Ceny z pewnością delikatnie wzrosną, ale pozostanie budżetową propozycją, dlatego lokalni klienci na pewno nie zrezygnują z jego zakupu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zeekr 001 2025

Zeekr 001 po aktualizacji. Jest tańszy i mocniejszy

Renault Rafale PHEV

300-konne Renault nadjeżdża. Nie będzie to wersja R.S.