Rynek motoryzacyjny znad Sekwany ma nieco inną charakterystykę, niż te z nim sąsiadujące. Potwierdza to ciekawy ranking stworzony wśród tamtejszych klientów.
Okazuje się, że francuscy fani motoryzacji mają zróżnicowany gust. Nie jest tak, że dominują tylko rodzime marki. Na szczycie jest tak naprawdę tylko jedna. Pozostałe znajdujące się w czołówce pochodzą z innych państw.
I to może być dla wielu zaskoczeniem, bo krajowy przemysł samochodowy wciąż jest bardzo mocny. Niemniej jednak konkurencja nie śpi. Francuzi mają szeroki dostęp do wszelkich firm, dlatego korzystają z możliwości i dokonują swobodnego wyboru – bez nacisku ze strony lokalnych graczy.
Francuscy fani motoryzacji lubią Peugeota i marki niemieckie
Okazuje się, że Peugeot wciąż jest lubiany przez rodzimych klientów. Próba przeobrażenia w markę premium okazała się skuteczna – przynajmniej z tej perspektywy. Potwierdzają to wyniki badań YouGov, które zostały niedawno opublikowane.
Coroczne zestawienie ujawnia, że francuscy fani motoryzacji najbardziej cenią sobie Peugeota. Warto podkreślić, że taki stan rzeczy utrzymuje się piąty rok z rzędu. Co ciekawe, pozostali producenci z tego kraju nie cieszą się równie dużym uznaniem.
Za Peugeotem znajdziemy głównie niemieckich producentów, wśród których znajdują się Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen i BMW zajmujące od drugiego do piątego miejsca. Intrygująca są pozycje marek japońskich. Najwyżej sklasyfikowana jest Toyota, która trafiła na siódme miejsce. Sąsiadują z nią szósty Citroen i ósme Renault. Dziesiątkę dopełniły Ferrari (dziewiąta pozycja) oraz Ford.
>Peugeot 2008 po liftingu. Realnie dobre zmiany
Warto również spojrzeć na inne wyniki. Największe wzrosty wizerunkowe odnotowały Dacia, Kia, Hyundai, Cupra i Skoda, choć to nie wystarczyło, by znaleźć się na szczycie. Pokazuje jednak, że świadomość klientów ewoluuje.
Warto podkreślić, że Peugeot cieszy się realnym poważaniem, co potwierdzają także inne badania rynkowe (np. IFOP). Przypomnijmy, że model 208 był najlepiej sprzedającym się nowym samochodem w Europie w 2022 roku. A do najtańszych nie należał. Drugie miejsce zajęła Dacia. To oznacza, że Europejczycy stają się coraz bardziej pragmatyczni.