w

Fotoradar zrobił zdjęcie przy… 703 km/h. Urzędnik wystawił mandat, mimo oczywistego błędu urządzenia

Fotoradary montowane są tam, gdzie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji drogowych. Zazwyczaj są to ostre zakręty bądź newralgiczne miejsca w terenie zabudowanym.

Tego typu urządzenia nie mają skomplikowanej budowy i są już znane od lat. Sprzęt mierzy prędkość danego pojazdu na podstawie konkretnych wytycznych, a gdy zarejestruje większą wartość, niż ta zaprogramowana (dozwolona), uruchamia aparat i robi zdjęcie.

Przekroczenie prędkości o ponad 600 km/h – absurd urzędniczy

W jednym z włoskich miast doszło do takiej historii, tyle że pomiar okazał się absurdalny. Fotoradar uznał, że kierowca podróżował z prędkością 703 km/h. Jako że widnieje tam ograniczenie do 70 km/h, miał przekroczyć szybkość dziewięciokrotnie…

Warto dodać, że przemieszczał się Fordem Focusem ST. Ten rasowy hot hatch ma pod maską 2,3-litrowy silnik benzynowy z rodziny Ecoboost, który generuje 280 KM. Prędkość maksymalna seryjnego egzemplarza wynosi 250 km/h. Nawet jeżeli była to zmodyfikowana sztuka, osiągnięcie 703 km/h jest praktycznie niemożliwe w jakichkolwiek publicznych warunkach. Przypomnę, że Bugatti Chiron nie przekroczyło nigdy bariery 500 km/h…

To jednak nie przeszkadzało urzędnikowi, by zatwierdzić przewinienie i wysłać mandat. Kara, jaką otrzymał kierowca to w przeliczeniu na „nasze” niecałe 4000 zł i 10 punktów karnych. Czy pokrzywdzony powinien przyjąć mandat? Specjaliści od włoskiego prawa twierdzą, że tak – aby potem ubiegać się o rekompensatę za karę „wlepioną” na bazie niesprawnego urządzenia. Przyjęcie może być jednak uznane za przyznanie się do winy…

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skandaliczne zachowanie „szeryfa” – blokowanie podczas wyprzedzania (wideo)

DRAG RACE mocarnych SUV-ów. Czy Jeep pokona Lamborghini? (wideo)