w

Elektryczny Ford Ranger? Jest taki pomysł

Ford Ranger 2023
Elektryczny Ford Ranger? Jest taki pomysł

Kilka miesięcy temu amerykańska marka pokazała światu nową generację swojego najmniejszego pick-upa.

Nie jest tajemnicą, że model ten będzie dzielił kluczowe podzespoły z nadchodzącym Volkswagenem Amarokiem. Teraz pojawiły się pierwsze informacje na temat wersji na prąd. Czy elektryczny Ford Ranger ma szanse na powodzenie?

No cóż, wszystko jest kwestią zapotrzebowanie rynkowego i panujących trendów. Nie jest tajemnicą, że producenci coraz śmielej podchodzą do elektryfikacji gam modelowych. Ford nie jest tu wyjątkiem. Świetnym tego przykładem jest Mustang Mach-E, który przybrał formę crossovera.

Elektryczny Ford Ranger – dla kogo?

Zainteresowanie, jakie wzbudziła Tesla Cybertruck udowadnia, że to może mieć sens. Zaprojektowanie sensownego pick-upa z napędem na prąd nie będzie jednak łatwą sztuką. Dlaczego? Wszystko za sprawą ciężaru.

Zobacz także: Ford Ranger 2022 oficjalnie. Nowy design i wielkie ekrany we wnętrzu

Masa własna aut elektrycznych jest zazwyczaj znacznie większa, niż w przypadku modeli spalinowych o tych samych gabarytach. Elektryczny Ford Ranger powinien mieć godny zasięg, co oznacza konieczność zastosowania dużej baterii. To z kolei wywinduje masę własną.

Niestety, masa własna może mieć swoje odbicie na ładowności, która w pick-upie jest kluczowa. Jeżeli auto będzie ważyło 2,5 tony, to przy swojej wysokości może nie być zwinne podczas zmian toru jazdy.

Elektryczny Ford Ranger
Jeżeli powstanie wersja elektryczna, to z pewnością będzie cięższa od spalinowej

Inżynierowie amerykańskiej marki mają przed sobą trudne wyzwanie. Jeżeli elektryczny Ford Ranger otrzyma zielone światło, to należy spodziewać się jego debiutu w okolicach 2025 roku. To samo dotyczy wspomnianego Volkswagena Amaroka.

Zobacz także: Ford Ranger otrzyma trzylitrowego diesla V6. I to jest dobra informacja

Przypomnijmy, że spalinowy Ford Ranger jest dostępny z kilkoma jednostkami napędowymi. Podstawę stanowi diesel 2.0 EcoBlue generujący 210 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. W ofercie jest też benzyniak 3.0 V6 EcoBoost zdolny produkować 288 koni mechanicznych i 489 niutonometrów. Co ciekawe, w gamie ma znaleźć się też 250-konny diesel o pojemności 3 litrów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowe oznakowanie radiowozó

Nowe oznakowanie radiowozów. Więcej „odblasków”

Agresor drogowy

Frustrat w BMW. Nie dał się wyprzedzić (wideo)