w

Ford Ranger 2022 oficjalnie. Nowy design i wielkie ekrany we wnętrzu

Ford Ranger 2022
Ford Ranger 2022 oficjalnie. Nowy design i wielkie ekrany we wnętrzu

Amerykańska marka pokazała światu nowe wcielenie swojego pick-upa, który jest oferowany również w Europie.

Oto Ford Ranger 2022 bez tajemnic. Samochód ma zbliżone wymiary i proporcje, ale zupełnie inny design. Zdradza to przede wszystkim pas przedni, gdzie pojawiły się nowe elementy. Dzięki reflektorom w kształcie litery „C”, prezentowany model upodobnił się do kultowego F-150. Nie zabrakło również charakterystycznego grilla i masywnego zderzaka.

Ford Ranger 2022 design
Przód został upodobniony do F-150

Profil auta jest natomiast bardzo zbliżony. Kabina ma niemal taki sam kształt. W oczy rzucają się przede wszystkim osłony błotników oraz nakładka progowa. z tyłu obyło się bez większych kombinacji.

Ford Ranger 2022 - tył
Tył wygląda nieco nowocześniej, niż dotychczas

Lampy zachowały prostokątną formę. Moją jednak zmodyfikowane wypełnienie. Nowa jest też klapa bagażnika z wyraźnym przetłoczeniem. W ofercie nie zabraknie nowych lakierów i wzorów felg. Pojawią się także liczne akcesoria uzupełniające.

Ford Ranger 2022 – wnętrze

Największym zaskoczeniem jest kabina. Można poczuć się w niej, jak w Mustangu Mach-E. Wszystko za sprawą kokpitu, który otrzymał nowoczesne instrumenty pokładowe. Trudno po nim rozpoznać użytkowy charakter auta.

Ford Ranger 2022 - wnętrze
We wnętrzu zagościły cyfrowe wskaźniki i nowy ekran multimedialny

Zegary są oczywiście cyfrowe i można je personalizować. Przed nimi zagościła wielofunkcyjna kierownica z grubym wieńcem. Na konsoli centralnej znalazł się natomiast pionowy ekran multimedialny oparty na systemie SYNC4. Co ciekawe, uzupełniono go panelem klimatyzacji z fizycznymi przyciskami. Dzięki temu jest bardziej ergonomicznie.

Ford Ranger 2022 - kabina
Wersja z podwójną kabiną bez problemu zmieści pięć dorosłych osób

Nie zabrakło także praktycznych rozwiązań, czyli dużych kieszeni, półek, schowków, wnęk, cup holderów, indukcyjnej ładowarki, wydajnych podświetleń czy gniazd USB. Jeżeli chodzi o przestrzeń, to powinna być nieco większa, niż w poprzedniku, szczególnie w drugim rzędzie.

Ford Ranger 2022 – dane techniczne

Nowa generacja ma dłuższy rozstaw osi (+50 milimetrów) i taki też rozstaw kół (+50 milimetrów). Ofertę napędową otworzy dwulitrowy silnik wysokoprężny dostępny z pojedynczym i podwójnym doładowaniem. Mocniejszy wariant ma około 210 koni mechanicznych.

Ford Ranger 2022 - skrzynia załadunkowa
Skrzynia załadunkowa ma więcej praktycznych rozwiązań

Nowością jest trzylitrowy diesel V6, który oddaj do dyspozycji użytkownika 250 koni mechanicznych i 597 niutonometrów. Na niektórych rynkach auto będzie dostępne także z jednostką benzynową 2.3 Ecoboost.

Ford Ranger – silniki

  • 2.0 EcoBlue
  • 2.0 EcoBlue Bi Turbo
  • 3.0 V6 EcoBlue
  • 2.3 EcoBoost

Podstawowe konfiguracje będą sprzęgnięte z sześciobiegową przekładnią manualną. W ofercie znajdzie się także dziesięciobiegowy automat. Samochód otrzyma oczywiście napęd na obie osie uzupełniony atrybutami przydającymi się w terenie.

Ford Ranger 2022 - wersja bazowa
Tak wygląda wersja podstawowa Forda Rangera 2022

Jak podaje sam producent, Ford Ranger 2022 otrzymał zmodyfikowane zawieszenie i sztywniejsze podwozie, dzięki czemu zapewnia lepsze właściwości jezdne. Dotyczy to również przewożenia ładunku. Sama skrzynia nie zmieniła się rewolucyjnie pod względem rozmiarów, ale dzięki nowym rozwiązaniom oferuje więcej praktyczności.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Złodziej skaczący z mostu

Złodziej rozbił auto, ale nie zamierzał się poddać. Postanowił skoczyć z mostu (wideo)

Robert Kubica Alfa Romeo Racing Orlen

Kubica zostaje w F1 z Orlenem, a Orlen z Alfa Romeo Racing. Kontynuacja współpracy