Amerykańska marka pokazała światu nowe wcielenie swojego pick-upa, który jest oferowany również w Europie.
Oto Ford Ranger 2022 bez tajemnic. Samochód ma zbliżone wymiary i proporcje, ale zupełnie inny design. Zdradza to przede wszystkim pas przedni, gdzie pojawiły się nowe elementy. Dzięki reflektorom w kształcie litery „C”, prezentowany model upodobnił się do kultowego F-150. Nie zabrakło również charakterystycznego grilla i masywnego zderzaka.
Profil auta jest natomiast bardzo zbliżony. Kabina ma niemal taki sam kształt. W oczy rzucają się przede wszystkim osłony błotników oraz nakładka progowa. z tyłu obyło się bez większych kombinacji.
Lampy zachowały prostokątną formę. Moją jednak zmodyfikowane wypełnienie. Nowa jest też klapa bagażnika z wyraźnym przetłoczeniem. W ofercie nie zabraknie nowych lakierów i wzorów felg. Pojawią się także liczne akcesoria uzupełniające.
Ford Ranger 2022 – wnętrze
Największym zaskoczeniem jest kabina. Można poczuć się w niej, jak w Mustangu Mach-E. Wszystko za sprawą kokpitu, który otrzymał nowoczesne instrumenty pokładowe. Trudno po nim rozpoznać użytkowy charakter auta.
Zegary są oczywiście cyfrowe i można je personalizować. Przed nimi zagościła wielofunkcyjna kierownica z grubym wieńcem. Na konsoli centralnej znalazł się natomiast pionowy ekran multimedialny oparty na systemie SYNC4. Co ciekawe, uzupełniono go panelem klimatyzacji z fizycznymi przyciskami. Dzięki temu jest bardziej ergonomicznie.
Nie zabrakło także praktycznych rozwiązań, czyli dużych kieszeni, półek, schowków, wnęk, cup holderów, indukcyjnej ładowarki, wydajnych podświetleń czy gniazd USB. Jeżeli chodzi o przestrzeń, to powinna być nieco większa, niż w poprzedniku, szczególnie w drugim rzędzie.
Ford Ranger 2022 – dane techniczne
Nowa generacja ma dłuższy rozstaw osi (+50 milimetrów) i taki też rozstaw kół (+50 milimetrów). Ofertę napędową otworzy dwulitrowy silnik wysokoprężny dostępny z pojedynczym i podwójnym doładowaniem. Mocniejszy wariant ma około 210 koni mechanicznych.
Nowością jest trzylitrowy diesel V6, który oddaj do dyspozycji użytkownika 250 koni mechanicznych i 597 niutonometrów. Na niektórych rynkach auto będzie dostępne także z jednostką benzynową 2.3 Ecoboost.
Ford Ranger – silniki
- 2.0 EcoBlue
- 2.0 EcoBlue Bi Turbo
- 3.0 V6 EcoBlue
- 2.3 EcoBoost
Podstawowe konfiguracje będą sprzęgnięte z sześciobiegową przekładnią manualną. W ofercie znajdzie się także dziesięciobiegowy automat. Samochód otrzyma oczywiście napęd na obie osie uzupełniony atrybutami przydającymi się w terenie.
Jak podaje sam producent, Ford Ranger 2022 otrzymał zmodyfikowane zawieszenie i sztywniejsze podwozie, dzięki czemu zapewnia lepsze właściwości jezdne. Dotyczy to również przewożenia ładunku. Sama skrzynia nie zmieniła się rewolucyjnie pod względem rozmiarów, ale dzięki nowym rozwiązaniom oferuje więcej praktyczności.