Francuska marka premium udostępniła cennik swojego kompaktowego modelu. Kwoty wyglądają na wysokie, ale trzeba je przeanalizować patrząc na wyposażenie seryjne.
Polski cennik DS 4 otwiera wersja Bastille, którą uzupełnia silnik 1.2 PureTech generujący 130 koni mechanicznych. Został on w podstawie zintegrowany z ośmiobiegowym automatem. Warto dodać, że ta skrzynia występuje w każdej konfiguracji prezentowanego modelu. Cena wyjściowa francuskiego modelu? 114 900 złotych.
Zajrzeliśmy do innych cenników marek premium. BMW Serii 1 w podstawie (116i) kosztuje 103 600 złotych, ale ma 109 koni mechanicznych i manualną skrzynię biegów. Audi A3 1.0 TFSI (110 koni mechanicznych) kosztuje 102 700 złotych i również występuje z manualem.
Mercedes-Benz Klasy A (A 160, 110 koni mechanicznych) kosztuje 99 100 złotych i także posiada przekładnię mechaniczną. Jeżeli zdecydowalibyśmy się na warianty premium o tej samej mocy i z automatami, to DS 4 nie byłby już droższy, tylko tańszy.
DS 4 – podstawowe wyposażenie
A jeszcze przecież nie wspomnieliśmy o wyposażeniu. Bazowa odmiana oferuje naprawdę przyzwoite zakres elementów. Niektóre z nich nie są dostępne w podstawie u konkurentów. Wśród rozwiązań, które znajdują się w każdym DS 4 można znaleźć m.in.:
- siedem poduszek powietrznych (w tym jedna między fotelami)
- asystenta ruszania pod górę
- ostrzeganie przed kolizją
- system kontrolujący stabilność przyczepy
- dostęp bezkluczykowy
- elektryczne szyby (przód i tył) ze zdalnym domykaniem
- tempomat z ogranicznikiem prędkości
- automatyczne hamowanie awaryjne (do 85 km/h)
- alarm przekroczenia linii pasa ruchu
- selektor trybów jazdy
- system ostrzegania o spadku koncentracji kierowcy (wyposażony w kamerę)
- dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- oświetlenie nastrojowe LED
- skórzana kierownica
- cyfrowe wskaźniki
- 10-calowy ekran dotykowy
- komputer pokładowy
- 6 głośników
- 2 gniazda USB-C
- Bluetooth
- Mirror Screen (Apple CarPlay i Android Auto)
- reflektory LED
Jak widać, nawet podstawa jest bardzo dobrze skonfigurowana i nie brakuje w niej niczego, co jest niezbędne. Dla wielu będzie to wystarczający zakres, ale warto dodać, że pierwszy poziom wyposażenia występuje tylko i wyłącznie ze 130-konnym silnikiem i automatem. Tak kształtuje się cennik DS 4:
Za najdroższą konfigurację trzeba zapłacić 223 900 złotych. To edycja limitowana, która jest najlepiej wyposażona. W tej cenie klient otrzymuje 225-konną hybrydę plug-in. Warto dodać, że limitowana seria startuje od 190 900 złotych (180-konna benzyna).
DS 4 2022 – silniki
Gama jednostek napędowych DS 4 jest bardzo bogata. Są w niej nie tylko silniki benzynowe, ale też diesel i hybryda. Każdy powinien więc znaleźć coś dla siebie. Tak kształtuje się bazowa oferta:
- 1.2 PureTech (130 koni mechanicznych, 230 niutonometrów)
- 1.6 PureTech (180 koni mechanicznych, 250 niutonometrów)
- 1.6 PureTech (225 koni mechanicznych, 300 niutonometrów)
- 1.5 BlueHDi (130 koni mechanicznych, 300 niutonometrów)
- 1.6 E-TENSE (225 koni mechanicznych, 360 niutonometrów)
Jak widać, wybór jest szeroki. Warto dodać, że każda konfiguracja występuje seryjnie z napędem na przednią oś. Francuska marka nie będzie oferowała innych wariantów napędowych, co oczywiście ma związek z zainteresowaniem rynkowym. W końcu to kompaktowy hatchback, a nie SUV.