To będzie kolejna próba wskrzeszenia projektu motoryzacyjnego wizjonera, który nie zdołał odnieść sukcesu.
Czas jednak biegnie do przodu, a przemysł samochodowy się zmienia w szybkim tempie. Jesteśmy świadkami przełomu, w którym DeLorean Alpha5 widzi swoją szansę. Wydaje się, że jak nie teraz, to już nigdy.
Za projekt stylistyczny odpowiada ponownie Italdesign. Koncepcja samochodu jest jednak nieco inna. Sylwetka nie ma w sobie stylu retro i jest smuklejsza. Widać także wyraźne różnice w gabarytach – nowość jest większa. Pod względem proporcji, przypomina nieco CLS-a, A7 i Serię 8.
Największe wrażenie robią ogromne drzwi skrzydlate. Podobnie jak w pierwszym modelu tej marki, pozwalają dostać się do kabiny. Różnicę stanowią jednak ich gabaryty. Są tak szerokie, że odpowiadają za dostęp do drugiego rzędu, gdzie znajdują się dwa indywidualne fotele. Uwagę zwraca także duża liczba przeszkleń i tylna nakładka na szybie.
Liczba odniesień do DMC-12 jest bardzo skromna. Widać, że projektanci chcieli zerwać z wizerunkiem poprzednika, a przy okazji utrzymać odrobinę zbudowanej tożsamości. Wydaje się, że był to dobry pomysł.
Alpha5 – wnętrze DeLoreana XXI wieku
Wspomnieliśmy, że kabina jest czteroosobowa, ale nie jest to jedyna istotna cecha. Uwagę zwracają nie tylko ogromne drzwi unoszone do góry, ale też minimalistyczny kokpit, który składa się z nowoczesnych instrumentów pokładowych.
Forma wydaje się bardzo czysta. Zegary są oczywiście cyfrowe, a ekran multimedialny – dotykowy. Nie ma jednak mowy o inwazyjnym charakterze. Elementy mają akceptowalną wielkość i nie zabierają uwagi kierowcy, który powinien być skupiony na prowadzeniu.
Panele drzwiowe są bardzo masywne. Wszystko za sprawą technologii, jaką ukrywają oraz gabarytów. Trudno więc liczyć na pojemne kieszenie czy dodatkowe schowki. Większość praktycznych rozwiązań oferuje tunel środkowy.
DeLorean Alpha5 – dane techniczne
Jak można się domyślać, samochód skrywa elektryczny układ napędowy. Nie będzie dostępny w wersjach spalinowych, co wydaje się oczywiste. Moc i moment obrotowy nie zostały ujawnione. Niewykluczone, że auto będzie oferowane w różnych wariantach.
Wiadomo jednak, że DeLorean Alpha5 będzie mógł rozwijać setkę w zaledwie 3,5 sekundy i rozpędzać się do 241 km/h. To naprawdę godne parametry. Ma przy tym pozwalać pokonywać około 482 kilometrów na jednym ładowaniu (normy EPA). Na wydajność całego układu wpływa niski współczynnik oporu powietrza (0,23).