w

Dacia Logan 2021 ma już polski cennik! Kwota wyjściowa zaskakuje

Dacia Logan 2021 ma już polski cennik! Kwota wyjściowa zaskakuje

Nowa generacja jednego z fundamentów sprzedaży rumuńskiej marki doczekała się polskiego cennika.

Dacia Logan 2021 to wydatek minimum 52 900 złotych. To 17 200 złotych więcej od poprzedniego wcielenia (35 700 zł). Skąd ta ogromna różnica? Oczywistym jest, że model w trzecim pokoleniu jest dużo lepiej wykonany i pod każdym względem lepszy, ale prawdziwym uzasadnieniem jest dopiero zespół napędowy.

Dacia Logan 1.0 TCe LPG 2021
Bazowa odmiana ma pod maską doładowaną jednostkę o mocy 100 KM. Uzupełnia ją seryjna instalacja LPG

Jak wynika z oficjalnego konfiguratora, taką kwotę trzeba przeznaczyć na egzemplarz z doładowanym, 1-litrowym silnikiem TCe o mocy 100 koni mechanicznych. Co więcej, jego uzupełnieniem jest instalacja LPG. Poprzedni Logan z tą jednostką i gazem jest wyceniony dziś na 42 400 złotych – i mówimy o roczniku 2020, co też ma znaczenie. Różnica kurczy się zatem do około dziesięciu tysięcy złotych.

Dacia Logan Essential 2021
Bazowa wersja ma m.i. komputer pokładowy, wielofunkcyjną kierownicę i elektryczne szyby przednie

Trudno tu mówić o lepszej jakości prowadzenia i wyższym poziomie wykonania, bo to naturalne, ale można śmiało wspomnieć o wyposażeniu. Bazowa odmiana Essential obejmuje m.in.: komputer pokładowy, system Media Control (wykorzystujący naszego smartfona), Bluetooth, wielofunkcyjną kierownicę z regulacją na wysokość, centralny zamek, elektryczny szyby z przodu, asymetrycznie składaną kanapę, tylne szyby przyciemniane, światła LED, tryb Eco, ogranicznik prędkości oraz system ostrzegania przed kolizją. W standardzie klient otrzymuje zatem więcej, niż dotychczas

Dacia Logan Comfort - wnętrze
Warto dopłacić 3500 złotych, by mieć klimatyzację i dotykowy ekran multimedialny

Warto dodać, że dopłata do wyższej wersji o nazwie Comfort to 3500 złotych. Czy warto? Według nas tak, bo za tę kwotę otrzymujemy dodatkowo klimatyzację manualną, 8-calowy ekran dotykowy, czujnik świateł i czujnik deszczu.

Konfiguracja silnikowa 1.0 TCe LPG jest aktualnie jedyną dostępną na oficjalnej stronie producenta. Niewykluczone, że niebawem dołączy do niej oferta bez instalacji gazowej albo ze słabszym silnikiem. Wtedy możemy się spodziewać niższej ceny.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

3 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Nie wiem jak kto normalny może wciskać auto z korbą od tylnych szyb w 21. wieku? Kto to kupi – chyba jakiś polaczek-niewolniczek.

  2. Dacia ok!! ale silnik 3 cylindry 100 koni to śmiech przy pełnym obciążeniu i włączonej klimatyzacji samochód będzie mułowaty !! zjechałem dwie nowe dacie logan Mcv po 400000 km , gdybym miał się skusić to tylko silnik 1,5 – 130 KM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

KIA EV6 zamówienia

KIA EV6 notuje pierwszy sukces: 21 tysięcy rezerwacji na rodzimym rynku. W ciągu doby!

Mercedes Sprinter Petronas autotransporter

O polskiej firmie piszą światowe media. Takiej lawety jeszcze nie było!