Nowa generacja jednego z fundamentów sprzedaży rumuńskiej marki doczekała się polskiego cennika.
Dacia Logan 2021 to wydatek minimum 52 900 złotych. To 17 200 złotych więcej od poprzedniego wcielenia (35 700 zł). Skąd ta ogromna różnica? Oczywistym jest, że model w trzecim pokoleniu jest dużo lepiej wykonany i pod każdym względem lepszy, ale prawdziwym uzasadnieniem jest dopiero zespół napędowy.
Jak wynika z oficjalnego konfiguratora, taką kwotę trzeba przeznaczyć na egzemplarz z doładowanym, 1-litrowym silnikiem TCe o mocy 100 koni mechanicznych. Co więcej, jego uzupełnieniem jest instalacja LPG. Poprzedni Logan z tą jednostką i gazem jest wyceniony dziś na 42 400 złotych – i mówimy o roczniku 2020, co też ma znaczenie. Różnica kurczy się zatem do około dziesięciu tysięcy złotych.
Trudno tu mówić o lepszej jakości prowadzenia i wyższym poziomie wykonania, bo to naturalne, ale można śmiało wspomnieć o wyposażeniu. Bazowa odmiana Essential obejmuje m.in.: komputer pokładowy, system Media Control (wykorzystujący naszego smartfona), Bluetooth, wielofunkcyjną kierownicę z regulacją na wysokość, centralny zamek, elektryczny szyby z przodu, asymetrycznie składaną kanapę, tylne szyby przyciemniane, światła LED, tryb Eco, ogranicznik prędkości oraz system ostrzegania przed kolizją. W standardzie klient otrzymuje zatem więcej, niż dotychczas
Warto dodać, że dopłata do wyższej wersji o nazwie Comfort to 3500 złotych. Czy warto? Według nas tak, bo za tę kwotę otrzymujemy dodatkowo klimatyzację manualną, 8-calowy ekran dotykowy, czujnik świateł i czujnik deszczu.
Konfiguracja silnikowa 1.0 TCe LPG jest aktualnie jedyną dostępną na oficjalnej stronie producenta. Niewykluczone, że niebawem dołączy do niej oferta bez instalacji gazowej albo ze słabszym silnikiem. Wtedy możemy się spodziewać niższej ceny.
Nie wiem jak kto normalny może wciskać auto z korbą od tylnych szyb w 21. wieku? Kto to kupi – chyba jakiś polaczek-niewolniczek.
Ja chętnie kupię. W żici mam elektryczne szyby
Dacia ok!! ale silnik 3 cylindry 100 koni to śmiech przy pełnym obciążeniu i włączonej klimatyzacji samochód będzie mułowaty !! zjechałem dwie nowe dacie logan Mcv po 400000 km , gdybym miał się skusić to tylko silnik 1,5 – 130 KM