w

Dacia Jogger Hybrid 2023. Nowa wersja wkrótce trafi do oferty

Hybrydowa Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid 2023. Nowa wersja wkrótce trafi do oferty

Rumuńskie kombi o atrybutach crossovera doczeka się wkrótce nowej odmiany napędowej, która może przekonać kolejnych klientów.

Dacia Jogger Hybrid 2023 trafi na rynek najpewniej w połowie przyszłego roku. To wersja zelektryfikowana oparta na silniku benzynowym. Zanim jednak o tym układzie, warto wspomnieć o designie.

Zdjęcia tego modelu nie zostały jeszcze ujawnione, ale oczywistym jest, że hybrydowa Dacia Jogger otrzyma front z nowym logo i przeprojektowanym grillem – wzorem innych modeli tego producenta. Pod względem stylistycznym nie będzie wyróżniała się niczym nadzwyczajnym. Będzie można ją odróżnić jedynie po oznaczeniach.

Dacia Jogger Hybrid 2023 – dane techniczne

Producent nie zdradził jeszcze za wielu szczegółów na temat nowej odmiany, ale oczywistym jest, że będzie ona przejęta z miejskich modeli hybrydowych. To oznacza, że fundamentem konstrukcyjnym będzie wolnossący, benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra, który generuje dokładnie 91 koni mechanicznych i 144 niutonometry.

Uzupełnieniem konstrukcji spalinowych powinna być jednostka elektryczna oddająca do dyspozycji 49 koni mechanicznych i 205 niutonometrów. W układzie zostanie także wykorzystany prądnico-rozrusznik oferujący dodatkowo 20 koni mechanicznych i 50 niutonometrów.

Dacia Jogger Hybrid 2023
Pod względem stylistycznym, hybrydową wersję będą wyróżniały jedynie oznaczenia

Moc systemowa powinna wynosić 144 konie mechaniczne. Cały potencjał będzie trafiał na oś przednią za pośrednictwem skrzyń Multi-mode. To duet składający się z czterobiegowego automatu oraz przekładni bezstopniowej.

Z kolei akumulator będzie miał pojemność 1,2 kWh, co pozwoli na jazdę w trybie elektrycznym na krótkich dystansach. Przypomnijmy, że Renault Captur HEV z takim układem zużywa około 5 litrów w cyklu mieszanym (test w warunkach rzeczywistych).

Dacia Jogger Hybrid 2023 uzupełni ofertę, ale to nie musi być ostatnia konfiguracja napędowa, jaką otrzyma. Wczoraj informowaliśmy o 130-konnej konstrukcji 1.3 ECO-G, czyli doładowanej jednostce TCe uzupełnionej instalacją LPG. Wydaje się, że taka wersja też miałaby swoich zwolenników.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowy Civic Type R

Honda Civic Type R 2023. To ostatni taki hot hatch z Japonii!

Ford Focus po liftingu

Ford wstrzymał zamówienia na Fiestę i Focusa. Dostępne będą tylko dedykowane konfiguracje