w

Ford wstrzymał zamówienia na Fiestę i Focusa. Dostępne będą tylko dedykowane konfiguracje

Ford Focus po liftingu
Ford wstrzymał zamówienia na Fiestę i Focusa. Dostępne będą tylko dedykowane konfiguracje

Kryzys produkcyjny dotyka praktycznie każdą gałąź przemysłu. Motoryzacja nie jest tu niestety wyjątkiem.

Amerykańska marka stara się temu radzić. Właśnie dlatego Ford wstrzymał zamówienia na Fiestę i Focusa. To nie oznacza, że tych modeli nie będzie można kupić. Wręcz przeciwnie, będą dostępne, ale na stoku dealerskim.

Producent zamierza oferować najbardziej popularne połączenia konfiguracyjne – zarówno pod względem napędowym, jak i wyposażeniowym. Dlaczego? Wszystko za sprawą optymalizacji procesów produkcji. W ten sposób uda się wszystko przyspieszyć. A dziś największym problemem jest właśnie czas oczekiwania spowodowany brakiem części. Boryka się z tym większość marek w Europie i na świecie.

Ford wstrzymał zamówienia na Fiestę i Focusa

Z perspektywy klienta, wbrew pozorom, to dobra decyzja. Lepiej mieć nieco gorsze lub inne wyposażenie w swoim wymarzonym samochodzie, niż nie móc w ogóle nabyć tego samochodu. To oczywiste. Ciągłość produkcyjna może również pozytywnie wpłynąć na ceny. Jeżeli odpowiednia podaż zostanie utrzymana, to uda się zaspokoić duży popyt. Jeżeli nie, to koszty nabycia jak zwykle urosną.

Ford wstrzymał zamówienia na Fiestę i Focusa
Focus i Fiesta będą oferowane, ale w wybranych konfiguracjach ze stoków dealerskich

Ford podkreśla, że to jedyne rozwiązanie, by móc realizować dostawy do klientów krótsze niż rok. Marka przewiduje, że w bieżącym roku uda się wyprodukować 117 tysięcy egzemplarzy Focusa. Pierwotnie miało być 195 tysięcy, co pokazuje, jak dotkliwy jest ten kryzys.

Pozostaje mieć nadzieje, że kłopoty z zaopatrzeniem zostaną za kilka miesięcy rozwiązane. To też nauczka dla wszystkich producentów, którzy optymalizując koszty zrezygnowali z szerokiego zakresu magazynowania części. W takich sytuacjach prowadzi to do niepożądanych konsekwencji, co widać na każdym kroku.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hybrydowa Dacia Jogger

Dacia Jogger Hybrid 2023. Nowa wersja wkrótce trafi do oferty

Chiron Super Sport

Ostatnie Bugatti Chiron Super Sport 300+ dostarczone. Rozdział zamknięty