w

Honda Civic Type R 2023. To ostatni taki hot hatch z Japonii!

Nowy Civic Type R
Honda Civic Type R 2023. To ostatni taki hot hatch z Japonii!

Świat motoryzacji zmienia się w błyskawicznym tempie i jest o krok od rewolucji. Liczba takich modeli będzie więc coraz mniejsza.

Honda Civic Type R 2023 doczekała się debiutu. I to nas bardzo cieszy. Japoński hot hatch w najnowszym wydaniu jest wierny tradycji napędowej, która odgrywa istotną rolę dla większości fanów samochodów kompaktowych o sportowym zacięciu.

Nowa generacja tego auta jest ugrzeczniona stylistycznie w porównaniu do poprzedniej, co udowadnia także flagowa odmiana silnikowa. Pas przedni zdobią wąskie reflektory sąsiadujące z grillem, w który wkomponowano czerwone logo producenta. Zderzak ma dokładkę, ale nie rzuca się w oczy. Z kolei profil ujawnia obecność nakładek progowych, dedykowanych felg i czerwonych zacisków.

Honda Civic Type R 2023 - tył
Z tyłu pozostawiono motyw trzech końcówek wydechu umieszczonych centralnie

Z tyłu widać najwięcej „charakteru”. Wszystko za sprawą pokaźnego spojlera, dyfuzora i trzech końcówek wydechu, które zostały umieszczone centralnie. Zwieńczeniem całości są duże lampy złączone listwą biegnącą przez niemal całą szerokość bagażnika. Summa summarum, auto wygląda spójnie i przyjemnie.

Honda Civic Type R 2023 – dane techniczne

Pod maską japońskiego modelu znajduje się dwulitrowy silnik K20. To ta sama konstrukcja, która mieszkała w poprzedniku. Posiada oczywiście doładowanie. Dzięki kilku ulepszeniom ma oferować więcej mocy – strzelamy, że około 335 koni mechanicznych.

Nowy Civic Type R - front
Pod maską mieszka doładowany, dwulitrowy silnik K20

Warto dodać, że jednostka została sprzęgnięta z sześciobiegową przekładnią manualną, która kieruje cały potencjał na oś przednią – jak przystało na surowego hot hatcha. Można podejrzewać, że Honda Civic Type R 2023 będzie przyspieszać do setki w około 5 sekund.

Nowa Honda Civic Type R – wnętrze

W kabinie znalazł się najnowszy kokpit, który wygląda minimalistycznie i oferuje przyzwoity poziom ergonomii. Zegary mają cyfrową formę i indywidualny interfejs – specjalnie dla Type R. Przed nimi zagościła kierownica o mało sportowym designie.

Honda Civic Type R 2023 - wnętrze
Wnętrze prezentuje się minimalistycznie, ale nie pozostawia za wiele do życzenia pod względem ergonomii

Tuż obok zegarów zamontowano ekran centralny o przekątnej 10,2 cala, który posiada motyw ujawniający wykorzystywany potencjał oraz przeciążenia. Pod nim wygospodarowano przestrzeń na dwie dysze nawiewu, które optycznie łączą się z tą boczną po stronie pasażera. Ten pomysł jest już powszechnie stosowany (zapoczątkował go Volkswagen). Jeszcze niżej znalazł się niezależny panel klimatyzacji sprzyjający komfortowej obsłudze.

Nowy Civic Type R - fotele
Fotele to pełnoprawne kubełki zapewniające dobre podparcie

Fotele, jak przystało na sportowy kompakt są bardzo głębokie – to pełnoprawne kubełki. Można je osadzić nisko, co spodoba się kierowcom o dynamicznym stylu jazdy. Gałka skrzyni wykonana z polerowanego aluminium pozwoli natomiast na precyzyjny dobór przełożeń.

Honda Civic Type R 2023 trafi na wybrane rynki. Będzie dostępna w jednej konfiguracji napędowej i w czterech lakierach karoserii: Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black Pearl oraz Sonic Grey Pearl. Jesienią powinniśmy poznać jej europejskie ceny.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wynajem długoterminowy auta eletrycznego

Auto elektryczne za 520 złotych miesięcznie? Stellantis przygotowuje ofertę

Hybrydowa Dacia Jogger

Dacia Jogger Hybrid 2023. Nowa wersja wkrótce trafi do oferty