Świat motoryzacji zmienia się w błyskawicznym tempie i jest o krok od rewolucji. Liczba takich modeli będzie więc coraz mniejsza.
Honda Civic Type R 2023 doczekała się debiutu. I to nas bardzo cieszy. Japoński hot hatch w najnowszym wydaniu jest wierny tradycji napędowej, która odgrywa istotną rolę dla większości fanów samochodów kompaktowych o sportowym zacięciu.
Nowa generacja tego auta jest ugrzeczniona stylistycznie w porównaniu do poprzedniej, co udowadnia także flagowa odmiana silnikowa. Pas przedni zdobią wąskie reflektory sąsiadujące z grillem, w który wkomponowano czerwone logo producenta. Zderzak ma dokładkę, ale nie rzuca się w oczy. Z kolei profil ujawnia obecność nakładek progowych, dedykowanych felg i czerwonych zacisków.

Z tyłu widać najwięcej „charakteru”. Wszystko za sprawą pokaźnego spojlera, dyfuzora i trzech końcówek wydechu, które zostały umieszczone centralnie. Zwieńczeniem całości są duże lampy złączone listwą biegnącą przez niemal całą szerokość bagażnika. Summa summarum, auto wygląda spójnie i przyjemnie.
Honda Civic Type R 2023 – dane techniczne
Pod maską japońskiego modelu znajduje się dwulitrowy silnik K20. To ta sama konstrukcja, która mieszkała w poprzedniku. Posiada oczywiście doładowanie. Dzięki kilku ulepszeniom ma oferować więcej mocy – strzelamy, że około 335 koni mechanicznych.

Warto dodać, że jednostka została sprzęgnięta z sześciobiegową przekładnią manualną, która kieruje cały potencjał na oś przednią – jak przystało na surowego hot hatcha. Można podejrzewać, że Honda Civic Type R 2023 będzie przyspieszać do setki w około 5 sekund.
Nowa Honda Civic Type R – wnętrze
W kabinie znalazł się najnowszy kokpit, który wygląda minimalistycznie i oferuje przyzwoity poziom ergonomii. Zegary mają cyfrową formę i indywidualny interfejs – specjalnie dla Type R. Przed nimi zagościła kierownica o mało sportowym designie.

Tuż obok zegarów zamontowano ekran centralny o przekątnej 10,2 cala, który posiada motyw ujawniający wykorzystywany potencjał oraz przeciążenia. Pod nim wygospodarowano przestrzeń na dwie dysze nawiewu, które optycznie łączą się z tą boczną po stronie pasażera. Ten pomysł jest już powszechnie stosowany (zapoczątkował go Volkswagen). Jeszcze niżej znalazł się niezależny panel klimatyzacji sprzyjający komfortowej obsłudze.

Fotele, jak przystało na sportowy kompakt są bardzo głębokie – to pełnoprawne kubełki. Można je osadzić nisko, co spodoba się kierowcom o dynamicznym stylu jazdy. Gałka skrzyni wykonana z polerowanego aluminium pozwoli natomiast na precyzyjny dobór przełożeń.
Honda Civic Type R 2023 trafi na wybrane rynki. Będzie dostępna w jednej konfiguracji napędowej i w czterech lakierach karoserii: Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black Pearl oraz Sonic Grey Pearl. Jesienią powinniśmy poznać jej europejskie ceny.