Rumuńska marka ujawniła ofertę nowego modelu, która od dziś obowiązuje w naszym kraju. Szykuje się hit sprzedaży.
Dacia Jogger 2022 to największy model w gamie tego producenta. Za bazową konfigurację trzeba zapłacić 63 400 złotych. To naprawdę dobra propozycja na tle potencjalnych rywali. Jeżeli kluczowym aspektem będzie cena, to ten samochód nie ma tak naprawdę realnej konkurencji.
Nowość ma 4547 milimetrów długości i rozstaw osi sięgający 2897 milimetrów. Proporcje auta są bardzo fajne. To uterenowione kombi z zadatkami na crossovera. Stylistycznie też nie można się czepiać. Jogger wygląda nowocześnie i trudno wyczuć w nim budżetowy charakter.
Pas przedni zdobią charakterystyczne reflektory z grillem, który może być uzupełnionymi srebrnymi wstawkami. Z tyłu dominują natomiast pionowe, duże lampy przypominające nieco Volvo XC90 poprzedniej generacji. Wokół auta biegną oczywiście plastikowe nakładki chroniące dolne partie karoserii.
Dacia Jogger 2022 – silniki
W gamie tego modelu zagościły dwie propozycje. Obie oparto na benzynowej, trzycylindrowej jednostce TCe o pojemności 1 litra. Różnią się jednak mocą oraz instalacją LPG, która jest na wyposażeniu jednej z nich.
Dacia Jogger 1.0 TCe – dane techniczne:
- Moc maksymalna: 110 koni mechanicznych,
- Maksymalny moment obrotowy: 200 niutonometrów
- Skrzynia biegów: sześciobiegowa, manualna
- Napęd: FWD
- 0-100 km/h: 10,5 sekundy
- Prędkość maksymalna: 180 km/h
- Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7 litra
Dacia Jogger 1.0 TCe LPG – dane techniczne:
- Moc maksymalna: 100 koni mechanicznych
- Maksymalny moment obrotowy: 160-170 niutonometrów
- Skrzynia: sześciobiegowa, manualna
- Napęd: FWD
- 0-100 km/h: 12,3/12,5 sekundy (benzyna/LPG)
- Prędkość maksymalna: 172/175 km/h (benzyna/LPG)
- Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1/7,7 litra (benzyna/LPG)
Ciekawostką jest zapowiedź wersji hybrydowej typu HEV (klasyczna). Dacia Jogger Hybrid ma zadebiutować w 2023 roku. Zostanie oparta na układzie E-Tech znanym z Renault. Bazą będzie wolnossąca jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra, która zostanie zintegrowana z dwoma silnikami elektrycznymi (w tym jeden to tzw. generator prąd). Przenoszeniem mocy na przednią oś zajmie się przekładnia wielotrybowa MMT. Układ został uzupełniony akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh.
Warto w tym miejscu wspomnieć o rozwiązaniach technologicznych wykorzystanych w tym modelu. Dacia Jogger ma wymiary kompaktowego modelu, ale powstała na platformie CMF-B, którą wykorzystują głownie auta miejskie. Dzięki wzmocnionej konstrukcji nadwozia ma zapewniać odpowiednią sztywność i bezpieczeństwo.
Samochód wyposażono w liczne systemy wsparcia. Kierowca będzie mógł liczyć na asystenta nagłego hamowania, który jest aktywny w zakresie 7-170 km/h. Jego działanie opiera się na przednim radarze. Nie zabrakło również wspomagania ruszania pod górę i monitorowania martwego pola w lusterkach.
Dacia Jogger – cennik 2022
Jak już wspomnieliśmy, bazowa konfiguracja została wyceniona na 63 400 złotych. Dopłata do trzeciego rzędu (wersja 7-osobowa) to 3000 złotych. Warto dodać, że oba warianty mają takie same wymiary i są dostępne w identycznych wersjach wyposażenia. Topowa Dacia Jogger 2022 kosztuje natomiast 80 400 złotych. To wciąż bardzo skromna kwota.
Podejrzewamy, że największym wzięciem będzie cieszyć się odmiana 7-miejscowa z silnikiem zasilanym dodatkowo LPG. Można przypuszczać, że wersja Comfort (drugi poziom wyposażenia) będzie najczęstszym wyborem. Tak skonfigurowany egzemplarz kosztuje wyjściowo 74 400 złotych.
Dacia Jogger – wersje wyposażenia
Podstawowa odmiana wyposażeniowa tego modelu, czyli Essential, nie będzie bogato wyposażona, ale tego można było się spodziewać. Nie można jednak mówić o zupełnym „golasie”.
Wyposażenie Essential – wybrane elementy:
- Światła przeciwmgłowe
- Światła LED do jazdy dziennej
- Zderzaki w kolorze nadwozia
- 16-calowe felgi stalowe
- Elektryczne szyby przednie
- Centralny zamek
- Ogranicznik prędkości
- Regulacja kierownicy i fotela kierowcy
- Czujnik zmierzchu
- System Media Control
Do drugiego poziomu wyposażenia, czyli Comfort trzeba dopłacić 8000 złotych. Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę wielu dodatkowych rozwiązań – w tym klimatyzacji manualnej i zaawansowanych multimediów.
Wersja Comfort (Essential+) – wybrane elementy wyposażenia:
- Przyciemniane szyby z tyłu
- Relingi dachowe modułowe
- 16-calowe felgi stalowe Flex
- Klimatyzacja manualna
- Podłokietnik kierowcy
- Dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy
- 8-calowy ekran mutlimedialny
- Elektryczne lusterka
- Czujnik deszczu
- Regulator prędkości
- Elektryczne szyby z tyłu
- Tylne czujniki parkowania
Topowa odmiana kosztuje natomiast 12 000 złotych więcej od bazowej i 4000 złotych więcej od konfiguracji środkowej (drugiego poziomu). SL Extreme, bo taką nosi nazwę, uzupełnia listę wyposażenia akcentami stylistycznymi oraz urządzeniami zwiększającymi komfort.
Wersja SL Extreme (Comfort+) – wybrane elementy wyposażenia
- 16-calowe felgi aluminiowe
- Dedykowana okleina
- Osłony zderzaków w kolorze szarym
- Antena w kształcie płetwy rekina
- Pomarańczowe obszycia tapicerki
- Dedykowane dywaniki
- Automatyczna klimatyzacja
- Dostęp bezkluczykowy
- Kamera cofania
Dacia Jogger – praktyczne wnętrze
Jakość wykonania powinna być zbliżona do tych znanych z Dustera i najnowszego Sandero. Kokpit jest niemal taki sam, jak w tym drugim modelu. To oznacza bardzo dobrą ergonomię użytkową oraz całkiem przyzwoity design.
Zegary pozostały analogowe – bez względu na wersję. Pomiędzy nimi wkomponowano wyświetlacz komputera pokładowego. Konsola centralna w topowej konfiguracji oferuje 8-calowy ekran multimedialny, pod którym wygospodarowano przestrzeń na niezależny panel klimatyzacji. Kierownica jest wielofunkcyjna. Nie zabrakło oczywiście głębokich kieszeni i schowków.
W aucie mogą znajdować się trzy rzędy siedzeń dla siedmiu osób. Dwa ostatnie miejsca nie są chowane w podłodze, ale można je wyjąć i zostawić w dowolnym miejscu. W trzecim rzędzie najwygodniej będzie niższym pasażerom.
Pojemność bagażnika w konfiguracji 7-osobowej wynosi 160 litrów. Po jego złożeniu możliwości rosną do 565 litrów. Całkowite usunięcie rzędu owocuje wzrostem do 708 litrów. Dodatkowe złożenie tylnej kanapy pozwoli uzyskać aż 1819 litrów wolnej przestrzeni.
„dyfaniki” 😉