w ,

Navitel MR450 GPS jest efektywny i efektowny. To gadżet, który ma wiele zalet (test)

Navitel MR450 GPS - test
Navitel MR450 GPS jest efektywny i efektowny. To gadżet, który ma wiele zalet (test)

Kamery samochodowe przybierają różne formy. Na rynku nie brakuje gadżeciarskich modeli, które przyciągają klientów mnogością rozwiązań.

Tak jest w przypadku tego urządzenia. Navitel MR450 GPS łączy kilka funkcji przydających się w codziennej eksploatacji. To zaskakująco zaawansowany wideorejestrator, który potrafi zarówno zaskakiwać, jak i wtapiać się w otoczenie. Jak to możliwe?

Navitel MR450 GPS - kamera z lusterkiem
Kamera samochodowa została zintegrowana z centralnym lusterkiem

Nie ma w tym magii czy zdolności kameleona. Wszystko skupia się wokół bardzo sprytnej konstrukcji opartej na lusterku zintegrowanym z kamerą i wyświetlaczem. Na pierwszy rzut oka niczego nie widać. I właśnie o to chodzi.

Rozbudowany zestaw

Już samo pudełko sugeruje, że nie jest to kompaktowy zestaw. Znajdziemy w nim kilka bardzo istotnych elementów, dzięki którym można stworzyć spójną całość. Najważniejsze są oczywiście kamery. Tak, kamery, bo są dwie – przednia (ta z lusterkiem) i tylna.

Zestaw Navitel MR450 GPS:

  • kamera z lusterkiem
  • kamera tylna
  • ładowarka samochodowa
  • kable wideo i USB
  • klipsy mocujące
  • ściereczka z mikrofibry
  • taśma dwustronna 3M
  • dokumenty (podręcznik użytkownika, gwarancja, licencja)

Oprócz nich można znaleźć ładowarkę scaloną z długim kablem umożliwiającym swobodne sięgnięcie do gniazda zasilania. Oprócz tego są przewody USB i wideo, ściereczka z mikrofibry, kluczowe dokumenty oraz klipsy mocujące.

Intuicyjny montaż

Wygląda to wszystko skomplikowanie, ale to tylko złudzenie. Złożenie tego układu trwa zaledwie kilka chwil. Zacznijmy od głównego urządzenia. Lusterko zakładane jest na to, które jest już zamontowane w kabinie. Nie trzeba niczego odkręcać czy demontować.

Navitel MR450 GPS - zestaw
Zestaw jest bardzo rozbudowany i obejmuje dwa rejestratory

Wystarczy użyć klipsów mocujących, które zapewnią stabilność na nierównościach i podczas ustawiania. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że soczewka jest ruchoma i można zmieniać jej położenie niezależnie od ułożenia lustra.

Navitel MR450 GPS - gumy mocujące
Lusterko montowane jest na tym fabrycznym dzięki solidnym gumom zapewniającym stabilność

Kabel zasilający biegnie oczywiście taką drogą, jaką sami wybierzemy. Jest jednak jeszcze dodatkowy przewód, za pośrednictwem którego łączymy obie kamery. Jak można się domyślać, ma on godną długość, by bez problemu przedostać się do tylnej szyby pojazdu.

Navitel MR450 GPS - tylna kamera
Tylna kamera jest niewielka i można ją obracać – dostosowując do kąta pochylenia szyby

Druga kamera mocowana jest do szkła za pomocą taśmy dwustronnej. Dzięki obracanej konstrukcji, można uzyskać odpowiedni kąt zarówno na pochylonych, jak i pionowych szybach.

Navitel MR450 GPS – kluczowe dane

Zacznijmy od samych gabarytów, ponieważ są one naprawdę znaczące. Szerokość lusterka wynosi 310 milimetrów, dlatego bez problemu zakrywa ten sam element użyty seryjnie w większości oferowanych pojazdów. Druga kamerka jest znacznie mniejsza, wręcz miniaturowa.

Navitel MR450 GPS – dane techniczne:

  • Sensor: SONY 307 (night vision)
  • Rozdzielczość wideo: 1920х1080 Full HD (30 fps)
  • Kąt widzenia obiektywu: 160°
  • Rodzaj soczewki: 4-warstwowe szkło
  • Format wideo: MOV
  • Format zdjęć: JPG
  • Rozdzielczość zdjęć: 2 Mpx
  • Długość nagrań wideo: 1/3/5 min
  • Nagrywanie w pętli
  • Nadpisywanie nagrań

Aby zachować odpowiednią kolejność, na pierwszy ogień bierzemy to kluczowe urządzenie. Wbudowano w nie sensor SONY 307 z systemem night vision. Czterowarstwowe szkło soczewki wchłania 160 stopni obrazu w rozdzielczości 1920×1080 Full HD (30 fps). To bardzo przyzwoite parametry.

Navitel MR450 GPS - prędkościomierz
W trybie czuwania można korzystać z centralnego prędkościomierza

Należy też wspomnieć o fundamencie całego układu. Navitel MR450 GPS bazuje na procesorze MSTAR AIT8339, który pracuje naprawdę sprawnie. Urządzenie posiada oczywiście głośnik i mikrofon. Do gniazda microSD można włożyć kartę o pojemności maksymalnej 64 GB.

Tylna kamera – dane techniczne:

  • Funkcja kamery cofania
  • Czujnik tylnej kamery: GC2053
  • Rozdzielczość wideo: 1920х1080
  • Rozdzielczość zdjęć: 2 Mpx
  • Kąt widzenia obiektywu: 100°
  • Sposób montażu: taśma 3M
  • Podłączenie do świateł hamowania przy przełączaniu na bieg wsteczny
  • Obrót urządzenia: 180°
  • Wymiary: 70х41х27 mm
  • Pomocnicze linie parkowania
  • Długość czarnego przewodu: 690 cm
  • Długość czerwonego przewodu: 146 cm

Drugi sprzęt nie jest równie zaawansowany, ale i tak rejestruje obraz w rozdzielczości 1920×1080, a przy tym jego kąt widzenia wynosi 100 stopni. Łącznie mamy więc do dyspozycji 260 stopni pola widzenia w dwóch obiektywach, które są w stanie zarejestrować wszystkie sytuacje z tyłu i z przodu pojazdu.

Navitel MR450 GPS - dwa w jednym
Ekran może wyświetlać obraz z obu kamer

Na tym jednak nie koniec. Mniejszy rejestrator może posłużyć jako część systemu parkowania. Dzięki możliwości podłączenia do świateł hamowania przy przełączaniu biegu na wsteczny może zamienić się w kamerę cofania wyświetlającą linie parkowania na ekranie głównego urządzenia. Sprytne i pomocne.

Navitel MR450 GPS – duże możliwości

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony działaniem całego układu. Świetnie spisuje się dotykowy wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala. Pracuje na tyle sprawnie i płynnie, że przewyższa niektóre seryjne panele multimedialne zastosowane w nowych samochodach.

Navitel MR450 GPS - obraz z kamery
Przednia kamera ma kąt widzenia sięgający 160 stopni

Poza tym, ma czytelny i bardzo prosty interfejs, który może przekazywać obraz z obu kamer jednocześnie lub zamienić się w menu główne pozwalające na skonfigurowanie urządzenia. Co więcej, w trybie czuwania pokazuje prędkość, a także informuje o znakach i fotoradarach.

System lokalizacyjny, cyfrowy prędkościomierz i kamera cofania to jednak nie wszystko. Navitel MR450 GPS posiada G-Sensor, który wykrywa przeciążenia i chroni powstałe wtedy materiały przed nadpisaniem. Wbudowano w niego również tryb parkingowy przydająćy się po opuszczeniu pojazdu.

Navitel MR450 GPS - interfejs ekranu dotykowego
Menu jest proste i czytelne

Są jeszcze dwa bardzo istotne elementy całej układanki: moduł Wi-Fi oraz aplikacja mobilna Navitel DVR Center. Za pośrednictwem tej drugiej można przeglądać materiały rejestrowane przez kamerę w czasie rzeczywistym.

Da się także zmieniać ustawienia oraz zapisywać nagrania na zewnętrznych urządzeniach (np. smartfonach). Wisienką na torcie jest Navitel DVR Player, który pozwala na monitorowanie położenia pojazdu.

Kamery w praktyce

Mimo gabarytów podstawowego urządzenia, widoczność nie jest ograniczona, ponieważ Navitel MR450 GPS zakładany jest na istniejące już lusterko. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że mniejsze kamery samochodowe znacznie bardziej wpływają na ograniczenie pola widzenia przez przednią szybę. Paradoks? Nie, pomysłowość.

Navitel MR450 GPS - kamera tylna
Tylna kamera przydaje się podczas cofania

Materiały uzyskiwane przez kamery mają bardzo przyzwoitą jakość. Szczególnie ta przednia robi wrażenie – nawet po zmroku, co jest zasługą wspomnianego systemu night vision. Z tylnej natomiast można korzystać podczas cofania. Taki gadżet w nowoczesnych autach kosztuje naprawdę sporo, a tu jest dostępny jako dodatek. Fajnie!

Ile kosztuje Navitel MR450 GPS?

Blisko 600 złotych. Czy to dużo? Można znaleźć kamerę o podobnych parametrach nagrywania w tej cenie, ale jeżeli dodamy do tego drugie urządzenie i bardzo długą listę przydatnych funkcji, to kwota zaczyna wydawać się wręcz okazyjna.

Navitel MR450 GPS - kamera przednia
Zestaw kosztuje niecałe 600 złotych i jest wart swojej ceny

Navitel MR450 GPS może zadowolić każdego kierowcę będącego fanem nowoczesnych rozwiązań. Przydaje się w różnych sytuacjach, a na dodatek nie rzuca się w oczy, bo kluczowy element nie jest zamontowany na przedniej szybie. Bardzo szybko można przekonać się do jego zalet.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dacia Jogger - cennik

Dacia Jogger 2022 już w polskiej ofercie. Ceny zaczynają się 63 400 złotych!

Opel Astra Kombi 2022

Opel Astra Sports Tourer 2022 ujawniony. Większy bagażnik i sprawdzone silniki