w

Czy SUV poradzi sobie z terenówkami poza asfaltem? Porównanie Dustera, Jimny i Nivy (wideo)

Niva, Jimny, Duster
Czy SUV poradzi sobie z terenówkami poza asfaltem? Porównanie Dustera, Jimny i Nivy (wideo)

Zwolennicy „aut dla aktywnych” rzadko zjeżdżają z asfaltu, mimo że ich modele teoretycznie dają taką możliwość.

Dacia należy do najsurowszych aut w swojej klasie i może poradzić sobie w terenie, ale czy ma szanse z prawdziwymi off-roaderami? Porównanie Dustera, Jimny i Nivy wydaje się skazaniem na pożarcie rumuńskiego auta, ale to tylko pozory.

Zacznijmy od tego, że Dacia to produkt luksusowy na tle tych aut. Zarówno Suzuki Jimny, jak i Łada Niva należą do aut, które konstrukcyjnie emanują prostotą. I właśnie w tym tkwi ich siła. Są częstymi wyborami służb leśnych i granicznych i znakomicie sprawdzają się w trudnych warunkach.

Dacia kontra terenówki

Zacznijmy od paru informacji na temat jednostek napędowych. Łada Niva skrywa legendarną jednostkę benzynową o pojemności 1,7 litra. Oddaje ona do dyspozycji 85 koni mechanicznych i 130 niutonometrów.

Niva, Duster i Jimny
Okazało się, że Duster potrafi dotrzymać kroku surowym terenówkom

Z kolei Suzuki Jimny ma 1,5-litrową konstrukcję benyznową, która generuje 101 koni mechanicznych i 130 niutonometrów. Pod maską Dustera mieszka natomiast diesel o pojemności 1,5 litra. Oferuje on 115 koni mechanicznych i 260 niutonometrów. W każdym z tych samochodów dostępny jest napęd na obie osie.

Okazało się, że Suzuki Jimny nie ma sobie równych. To najbardziej dopracowany samochód pod kątem jazdy terenowej. Surowa Niva też dawała sobie radę. A Duster? Był dzielniejszy, niż można było podejrzewać. W próbach dynamicznych radził sobie znakomicie.

Strome podjazdy też nie stanowiły problemu. Dopiero błotniste koleiny rozlokowane pod dużym kątem sprawiły, że było trudniej, choć i tak udało się podjechać.

Przypomnijmy, że Dacia Duster to jeden z najpopularniejszych modeli w Polsce. Ceny tego samochodu startują od 52 200 złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Valentino Rossi

Bomba transferowa! Valentino Rossi dołączył do byłego zespołu Kubicy! Umowa z WRT już podpisana!

Peugeot 308 EV

Peugeot e-308 doczeka się debiutu. Elektryczna wersja już w 2023 roku