Francuski kompakt powoli zadomawia się na europejskich drogach. Właśnie poznaliśmy plany dotyczące jego nowej wersji napędowej.
Peugeot e-308 doczeka się debiutu już w 2023 roku. To oczywiście w pełni elektryczna konfiguracja, która najpewniej będzie dostępna również w innych modelach kompaktowych koncernu Stellantis.
Samochód wykorzysta platformę EMP2, która jest dostosowana do takich układów. Przypuszczamy, że pokrewnych wariantów doczekają się także DS 4 oraz nowy Opel Astra. Przez pewien czas w gamach będą więc silniki konwencjonalne, hybrydy i elektryczne napędy. Łatwiej będzie więc przekonać klienta.
Peugeot e-308 – dane techniczne
Władze francuskiej marki nie wyjawiły za wielu informacji, ale wiadomo, że auto będzie oferowało znacznie więcej mocy, niż elektryczne wersje 208 i Riftera. Peugeot e-308 ma mieć jeden silnik elektryczny generujący 154 konie mechaniczne i 270 niutonometrów. Cała moc trafi na oś przednią.
Jak wynika ze wstępnych ustaleń, bateria litowo-jonowa ma mieć pojemność użyteczną 50 kWh i umożliwiać szybkie ładowanie na stacjach 100 kW. Dzięki wysokiej wydajności, średnie zużycie energii ma wynosić 12,4 kWh na 100 kilometrów.
Jak łatwo policzyć, Peugeot e-308 będzie potrafił pokonać na jednym ładowaniu 402 kilometry. Pamiętajmy jednak, że to dane zgodne z założonym cyklem. W warunkach rzeczywistych może być nieco mniej.
Masa własna samochody będzie wynosić około 1600 kilogramów. Podejrzewamy, że auto pozwoli przyspieszać do setki w około 9 sekund i rozwijać 160 km/h. Na potwierdzenie tych przypuszczeń musimy jeszcze trochę zaczekać.