w

CUPRA Formentor Tribe Edition. Nowa konfiguracja popularnego SUV-a

CUPRA Formentor VZ Tribe Edition
CUPRA Formentor Tribe Edition. Nowa konfiguracja popularnego SUV-a

Hiszpańska marka może być wzorem do naśladowania dla każdego nowego tworu motoryzacyjnego. Błyskawicznie rozwinęła swoją gamę modelową i wiele wskazuje na to, że wkrótce dogoni SEAT-a pod względem udziału rynkowego.

Jednym z jej fundamentów jest Formentor. To jeden z najbardziej pożądanych SUV-ów w klasie kompaktowej. Duże znaczenie mają tu rasowy design, przestronne wnętrze i szeroki wachlarz konfiguracji silnikowych. Tak naprawdę są to powody, dla których marka-matka ma problemy, które póki co nie zostały rozwiązane. Pozostaje trzymać kciuki za to, by SEAT zdołał się utrzymać.

Wróćmy jednak do głównego bohatera. CUPRA Formentor Tribe Edition to nowa konfiguracja, która może zainteresować estetów i fanów personalizacji. Bazą dla niej jest wariant VZ. Wyróżnikiem nowej edycji jest połączenie lakieru Cliff Grey lub Midnight Black z matowymi akcentami na grillu, lusterkach, listwach i zaciskach hamulcowych. Uzupełnieniem tego są 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym.

CUPRA Formentor Tribe Edition
CUPRA Formentor Tribe Edition

We wnętrzu znajdują się skórzane wykończenia, kubełkowe fotele oraz nakładki na pedały z ciemnego aluminium. Wyposażenie z zakresu komfortu jest bogate i obejmuje m.in.: podgrzewaną kierownicę, 12-calowy ekran multimedialny i cyfrowe wskaźniki.

Zmiany nie są może rewolucyjne, ale taka wersja stanowi ciekawe uzupełnienie dostępnych możliwości konfiguracyjnych. Z pewnością znajdą się chętni, którzy na nią postawią.

CUPRA Formentor VZ Tribe Edition jest dostępna z dwoma układami napędowymi – oczywiście tymi najmocniejszymi. Pierwszy z nich to hybryda plug-in oparta na silniku 1.4 TSI. Jej łączny potencjał to 245 koni mechanicznych i 370 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się siedmiobiegowy automat.

CUPRA Formentor Tribe Edition - wnętrze
Wyposażenie jest bogate i obejmuje m.in kubełkowe fotele oraz sportową kierownicę

Klasyczną alternatywą dla wariantu PHEV jest silnik 2.0 TSI pracujący bez elektrycznego wsparcia. Oddaje do dyspozycji użytkownik 310 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Tutaj także występuje siedmiobiegowy automat, ale przekazuje moc na obie osie, co zapewnia błyskawiczne przyspieszanie od zera.

Samochód w takiej specyfikacji jest już dostępny na wybranych rynkach europejskich. W Hiszpanii startuje od 52 333 euro za hybrydę i od 54 673 euro za konfigurację z 2.0 TSI. Wydaje się, że ta druga lepiej pasuje do charakteru auta, ale dobrze, że CUPRA daje wybór.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bentley Continental GT One-off

Jedyny taki Bentley Continental GT. Jest hołdem dla model sprzed 70 lat

Kolizja i skandaliczne zachowanie policji

Poszkodowany czuł się zastraszony przez policję. Przyjął mandat, ale później zobaczył nagranie (wideo)