Formentor to pierwszy niezależny model hiszpańskiej marki wykorzystującej technologię SEAT-a.
Jest to sportowy model o sylwetce crossovera. Brzmi to odrobinę, jak profanacja, ale inżynierowie grupy VW wiedzieli, co zrobić, by samochód prowadził się bardzo dobrze. Jego design ma w sobie wiele ostrych linii, dlatego jest także podatny na modyfikacje stylistyczne.
Firma ABT, czyli jeden z najbardziej znanych, europejskich tunerów podjęła się jednak tylko modyfikacjom technicznym. Jak się szybko okazało, były one skromne, ale dość skuteczne, co potwierdzają pomiary.
Delikatny tuning
Zacznijmy od tego, że seryjna CUPRA Formentor ma pod maską 2-litrowe TSI generujące 300 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Dzięki zmianie oprogramowania silnika, potencjał auta wzrósł do 360 koni mechanicznych i 450 niutonometrów.
Ponadto, zastosowano układ wydechowy ABT, dlatego można liczyć na bardziej basowe brzmienie. Chętni mogą także zdecydować się na nowe sprężyny, dzięki którym zawieszenie obniża się o całe 35 milimetrów.
Co dały te modyfikacje? Przede wszystkim lepszą dynamikę, co najlepiej odzwierciedla przyspieszenie do 100 km/h. Bazowo to 4,9 sekundy, a teraz – o 0,3 szybciej. Prędkość maksymalna dalej jest ograniczona do 250 km/h.