w

Była Thalia, jest Taliant. Nowa nazwa, stara koncepcja. Ma wiele wspólnego z Loganem

Renault Taliant 2021
Była Thalia, jest Taliant. Nowa nazwa, stara koncepcja. Ma wiele wspólnego z Loganem

Francuska marka pokazała nowy model, który korzysta z rozwiązań zastosowanych w najnowszym Loganie.

Nie jest tajemnicą, że na niektórych rynkach Dacia istnieje „pod przykrywką” Renault. To oznacza, że takie modele, jak Duster czy Sandero mają logo producenta, do którego należy rumuńska firma. Nowy Logan nie jest tam jeszcze oferowany i duże prawdopodobieństwo, że nie będzie dostępny w takiej postaci, jaką my znamy.

Renault Logan 2021
Auto zostało oparte na Dacii Logan

Zamiast niego w gamie pojawi się właśnie Renault Taliant. To dokładnie ten sam samochód, tyle że wykorzystujący francuski język stylistyczny. I wiecie co? Wygląda całkiem nieźle. Z przodu znajdziemy reflektory z ledowymi rogami, charakterystyczny grill i duże logo. Tylną część karoserii zdobią natomiast duże lampy i klapa bagażnika z licznymi przetłoczeniami i wysoko poprowadzoną linią.

Taliant interior
Wnętrze będzie zbliżone do tego z rumuńskiego auta

We wnętrzu znajdziemy ten sam kokpit, co w najnowszych Daciach. To oznacza twarde plastiki, ale całkiem przyjemnie narysowany projekt, który wykorzystuje sprawdzone instrumenty. Zegary pozostały analogowe i mają czytelne tarcze. Na konsoli centralnej znalazł się natomiast nowy ekran multimedialny i niezależny panel klimatyzacji.

Taliant silniki
W gamie powinny znaleźć się doładowane jednostki benzynowe

Szczegóły dotyczące gamy silników nie zostały ujawnione, ale podejrzewamy, że pod maskę trafią jedynie 3-cylindrowe, 1-litrowe silniki TCe oferujące około 100 koni mechanicznych. Warto dodać, że mogą być zintegrowane z instalacjami LPG. Małe prawdopodobieństwo, że do oferty trafią diesle.

Renault Taliant pojawi się w Turcji już w połowie tego roku. Za niedługo powinno również wyjechać także na rosyjskie drogi.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Crash test 100 kmh

Przerażający widok. Oto, co dzieje się z autem, gdy bokiem uderzy w słup (wideo)

Opel Astra OPC J acceleration

Stara Astra OPC (generacja J) pokazała, że dalej ma sporo wigoru. Próba prędkości na niemieckiej autostradzie (wideo)