w

Stara Astra OPC (generacja J) pokazała, że dalej ma sporo wigoru. Próba prędkości na niemieckiej autostradzie (wideo)

Opel Astra OPC J acceleration
Stara Astra OPC (generacja J) pokazała, że dalej ma sporo wigoru. Próba prędkości na niemieckiej autostradzie (wideo)

Czwarta generacja niemieckiego auta kompaktowego zadebiutowała w 2009 roku. Mimo tego, wciąż wygląda całkiem dobrze.

Szczególnie wariant 3-drzwiowy, który ma bardzo atrakcyjnie narysowaną tylną cześć karoserii. Samochód wygląda muskularnie nawet w zwykłych wersjach silnikowych, dlatego dalej cieszy się sporym zainteresowaniem na rynku wtórnym.

Najbardziej pożądaną odmianą jest oczywiście wariant OPC. Opel Astra J był ostatnim kompaktem, w którym go oferowano. Wyróżniał się przeprojektowanymi felgami, innym układem wydechowymi, zmienionymi zderzakami i większym spojlerem.

Opel Astra OPC na niemieckiej autostradzie

Najważniejszy był jednak układ napędowy. Został oparty na 2-litrowej jednostce z doładowanej, która generuje 280 koni mechanicznych400 niutonometrów. Za przeniesieni tej pokaźnej mocy na przednie koła odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna. Dziś to coraz rzadsze połączenie w hot hatchach.

W takiej konfiguracji można rozwijać setkę w czasie 6 sekund i rozpędzać się do 250 km/h. W sieci pojawiło się nagranie ukazujące osiągi niemieckiego auta na autobahnie bez ograniczeń prędkości. Zobaczcie, jak sobie radzi Astra OPC w praktyce, ale nie powtarzajcie tego na własną rękę:

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Renault Taliant 2021

Była Thalia, jest Taliant. Nowa nazwa, stara koncepcja. Ma wiele wspólnego z Loganem

mini gokart Porsche

Miniaturowy gokart z karoserią Porsche 911. Cała podstawówka będzie zazdrościć Twojemu dzieciakowi