w

Budżetowa alternatywa dla Porsche 911 Dakar. Ahoj przygodo!

Kalmar RS-6
Budżetowa alternatywa dla Porsche 911 Dakar. Ahoj przygodo!

Ten projekt jest efektem pracy pasjonatów, którzy wiedzą, jak uzyskać odpowiedni efekt. Nosi nazwę Kalmar RS-6 i jest godny zainteresowania fanów niemieckiej marki i jazdy poza asfaltem.

Kupno nowego SUV-a to pójście na łatwiznę. Ta budżetowa alternatywa dla Porsche 911 Dakar jest znacznie ciekawszym rozwiązaniem. Za jej powstanie odpowiada duńska firma, która preferuje charakterystykę „safari”.

Zacznijmy od wyjaśnienia skrótu: Rally Special – to mówi samo za siebie. Cena tej intrygującej konwersji to 45 tysięcy euro. Dużo? Sprawdź, ile kosztuje nowa odmiana Dakar. Wtedy uznasz, że jest to wręcz okazja, której nie będziesz bał się porysować na pustyni lub w lesie, co też ma znaczenie podczas użytkowania zgodnego z przeznaczeniem.

Budżetowa alternatywa dla Porsche 911 Dakar

Fundamentem do powstania tego projektu jest generacja 996, która kosztuje stosunkowo niewiele. Klienci mogą dostarczyć praktycznie każdą wersję niemieckiego modelu – czy to z manualem, czy to z przekładną automatyczną i od Carrery po Turbo z napędem na obie osie.

Krótko mówiąc, wybrane auto może mieć 296 koni mechanicznych lub nawet 493 konie mechaniczne. Wiele zależy od możliwości ekonomicznych i potrzeb potencjalnego klienta. Najważniejsze jednak, że mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zostanie w pełni wykorzystany.

Budżetowa alternatywa dla Porsche 911 Dakar
Kalmar RS-6

Budżetowa alternatywa dla Porsche 911 Dakar ma regulowane amortyzatory, nowe sprężyny, zmodyfikowany wał napędowy o większej wytrzymałości i wąskie koła, które zostały uzupełnione oponami Michelin z kolcami, które przywodzą na myśl śnieżne rajdy w Skandynawii.

>To nowy rywal Porsche 911. Kiedyś oferował komfort, dziś stawia na sport

Prześwit w tej specyfikacji sięga 210 milimetrów, co odpowiada Porsche Cayenne drugiej generacji. Klient może jednak postawić na opcjonalne zawieszenie hydrauliczne, które pozwala podnieść auto o kolejne 50 milimetrów – za pomocą przycisku.

Budżetowa alternatywa dla Porsche 911 Dakar
Kalmar RS-6

Wiele zależy oczywiście od potrzeb i oczekiwań nabywcy. Firma oferuje liczne akcesoria. W podstawie znajdują się kanistry na bagażniku dachowym, dodatkowe elementy oświetlenia oraz solidne osłony podwozia.

Jak można przypuszczać, wnętrze zostało maksymalnie odchudzone, co oznacza brak izolacji akustycznej. Są za to sportowe fotele Recaro, które można zastąpić wyczynowymi kubełkami. Summa summarum, bardzo ciekawy projekt.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nezha EP41

To elektryczne kombi ma 456 KM. Chińskie nie znaczy słabe

CUPRA Leon JE Design

CUPRA Leon JE Design. Z tyłu trochę Civic Type R