w

BMW X5 AC Schnitzer 2024, czyli tuning dużego SUV-a

BMW X5 AC Schnitzer 2024
BMW X5 AC Schnitzer 2024, czyli tuning dużego SUV-a

Jeden z flagowych SUV-ów bawarskiej marki doczekał się kolejnego pakietu modyfikacji. Tym razem odpowiada za niego tuner z Akwizgranu.

Oto BMW X5 AC Schnitzer 2024 w pełnej krasie. Niemiecka firma postanowiła podrasować jego sylwetkę za pomocą muskularnego body kitu, który obejmuje szereg elementów. Efekt jest taki, że auto jest szersze i nieco niżej „ustawione”.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to dokładka do zderzaka, która optycznie obniża samochód. Uzupełniają ją nakładki progowe, oraz tylny dyfuzor sąsiadujący z dwiema potężnymi końcówkami układu wydechowego.

BMW X5 AC Schnitzer 2024

Uwagę zwracają także wyżej umieszczone podzespoły. Wśród nich warto wskazać wyloty powietrza w przednich błotnikach oraz tylny spojler zamontowany nad szybą. Dopełnieniem całości są atrakcyjne felgi w rozmiarze 22 cali.

Podejrzewamy, że tak duże obręcze mogą wyraźnie zmniejszać komfort jazdy. Warto dodać, że tuner oferuje także pakiet obniżający zawieszenie (o 15-30 milimetrów) i dystanse zwiększające rozstaw kół (o 24 milimetry).

>Lamborghini Urus Mansory 2024, czyli mieszanka grobowca i disco

Co ciekawe, bazą do stworzenia tego projektu zostało BMW X5 xDrive40d, czyli konfiguracja z mocnym dieslem pod maską. Specjaliści z AC Schnitzer postanowili jednak dodatkowo zwiększyć jego potencjał.

Teraz pod prawą stopą użytkownika można znaleźć 377 koni mechanicznych i 780 niutonometrów. To więcej o 30 koni mechanicznych i 60 niutonometrów od seryjnego wersji. Niby niewiele, ale nawet przy tej masie może mieć znaczenie, szczególnie w próbach elastyczności.

BMW X5 AC Schnitzer 2024
BMW X5 AC Schnitzer 2024

Pakiet stylistyczny jest z pewnością dostępny dla różnych wersji prezentowanego modelu, ale zakres modyfikacji napędowych uzależniony jest od konkretnego silnika. W zależności od niego, wzrost mocy może być mniejszy lub większy.

Ceny pełnego pakietu nie zostały ujawnione, ale biorąc pod uwagę cenę wyjściową BMW X5, na pewno nie jest tanio. Czy zestaw zdobędzie popularność? Podejrzewamy, że nie za dużą, bo ten model często trafia w ręce tunerów, dlatego ofert jest sporo.

AC Schnitzer poinformowało, że można podzielić pakiet na wizualny i napędowy. Co więcej, da się nabyć konkretne podzespoły – bezpośrednio na stronie internetowej niemieckiej firmy.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes EQS 2025

Spalinowe agregaty w elektrycznych Mercedesach. A więc jednak hybrydy są lepsze

Mazda CX-80

Mazda CX-80 może i jest garbata, ale to sensowne auto z dobrymi silnikami