w

BMW M4 z małym i dużym “nosem”. Która konfiguracja lepiej wygląda?

BMW M4 z małym i dużym "nosem". Która konfiguracja lepiej wygląda?

Bawarskie coupe wciąż jest na ustach licznych fanów motoryzacji, którzy dyskutują na temat jego stylistyki.

To oczywiście rzecz gustu, ale jedno jest pewne: Projektanci niemieckiej marki wykazali się odwagą. Czy to się opłaciło? Na odpowiedź jest jeszcze za wcześnie. Przyniosą ją wyniki sprzedażowe, które zostaną udostępnione za jakiś czas.

Największe kontrowersje wzbudza oczywiście ogromny, dwuczęściowy grill, który przez złośliwych nazywany jest zębami bobra. No cóż, skojarzenia mogą być różne, jednakże w odpowiedniej konfiguracji Seria 4 naprawdę nieźle wygląda.

Pakiet od Avante Design

Istnieje jednak szerokie grono klientów, którzy zdecydowanie bardziej preferują konserwatywne rozwiązania w tym zakresie. Właśnie dlatego znana firma tuningowa postanowiła stworzyć pakiet dedykowany dla tego modelu w dwóch wydaniach. Pierwsze posiada najnowszy grill, a drugie wraca do poprzedniej koncepcji w tym zakresie.

M4 2021 small grill
Mniejszy grill nawiązuje do poprzednich generacji Serii 4

Wariant z dużym “nosem” na pewno bardziej rzuca się w oczy. Wydaje się nieco dynamiczniejszy stylistycznie. Z kolei konwencjonalny motyw jest mniej kontrowersyjny, a zarazem charakteryzuje się większą elegancją. Który lepiej pasuje do najnowszego BMW M4? Według nas ten mniejszy.

Samochód zyskał także inne elementy body kitu, w skład których wchodzą nakładki progowe, większy spojler i wstawki poprawiające aerodynamikę. Summa summarum, flagowa Seria 4 wygląda teraz muskularnie.

BMW M4 G82 – osiągi

Przypomnijmy, że M4 ma pod maską 3-litrowy silnik z doładowaniem, który generuje od 480 do 510 koni mechanicznych oraz od 550 do 650 niutonometrów – w zależności od konfiguracji. Jego uzupełnieniem jest 8-biegowa przekładnia automatyczna.

BMW M4 avante design
Duży grill jest obiektem licznych dyskusji

Bawarskie coupe w topowym wydaniu osiąga setkę w 3,9 sekundy i rozpędza się do 250 km/h. Prędkość maksymalna byłaby oczywiście większa, gdyby nie elektroniczna blokada. Ceny BMW M4 G82 rozpoczynają się od 309 900 złotych.

Wojciech Krzemiński

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Abarth 500 przyspieszenie i v-max

Abarth 500 na niemieckiej autostradzie. Czy 170 koni daje radę? (wideo)

Alpine F1 car 2021

Fernando Alonso poznał swój nowy bolid. Internauci zachwyceni!