w

BMW iX M60 – przyspieszenie od 0 do 250 km/h (wideo)

BMW
BMW iX M60 - przyspieszenie od 0 do 250 km/h (wideo)

Samochody elektryczne stają się teraźniejszością. Czy zagoszczą na długo? A może są etapem przejściowym? Tego jeszcze nie wie nikt.

Jednym z modnych przedstawicieli tego gatunku jest BMW iX M60. Ogromny crossover o kontrowersyjnym designie, który ma przekonywać do siebie praktycznym wnętrzem oraz świetnymi osiągami.

Fakt, stylistyka tego modelu budzi wątpliwości. Nie każdemu przypadnie do gustu pas przedni z ogromnym, dwuczęściowym grillem. Front tego modelu jest jeszcze bardziej dyskusyjny, niż w najnowszej Serii 4, co mówi samo za siebie. To jednak rzecz gustu.

BMW iX M60 – osiągi

Przejdźmy jednak do danych technicznych, ponieważ to one są tu najważniejsze. Prezentowana konfiguracja skrywa elektryczny zespół napędowy, który oddaje do dyspozycji szczęśliwego użytkownika 619 koni mechanicznych oraz 1100 niutonometrów. Nie, tu nie ma żadnej pomyłki.

BMW iX M60 osiągi
Niemiecki crossover waży ponad 2,5 tony, ale i tak znakomicie przyspiesza

Te ogromne wartości robią wrażenie. Trafiają oczywiście na obie osie, co umożliwia błyskawiczny start. Mimo masy własnej przekraczającej 2,5 tony, sprint do setki zajmuje zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

BMW iX M60 – dane techniczne:

  • Moc maksymalna: 619 koni mechanicznych
  • Maksymalny moment obrotowy: 1100 niutonometrów
  • Napęd: na obie osie
  • Masa własna: 2584 kilogramy
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Pojemność baterii netto: 105,2 kWh
  • Zasięg: do 563 kilometrów

Warto podkreślić, że pojemność baterii litowo-jonowej to 105,2 kWh netto. Jak wynika z danych technicznych, ma ona umożliwiać pokonanie do 563 kilometrów na jednym ładowaniu (normy WLTP).

Jak to wygląda w praktyce? Poniższy materiał ujawnia, jak szybko przyspiesza ten ogromny crossover. Elektryczny napęd pozwala na natychmiastowe dostarczenie pełnego momentu, co robi wrażenie. Niemniej jednak to wciąż 2,5 tony do rozpędzenia.

Przypomnijmy, że BMW iX jest dostępne w polskiej ofercie. Jego bazowa konfiguracja to wydatek 357 900 złotych. Tyle kosztuje wariant xDrive40 oferujący 326 koni mechanicznych. Wersja M60, czyli ta najmocniejsza kosztuje 549 900 złotych.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Niebezpieczne wyprzedzanie na DW194

Wyprzedzanie na trzeciego. Było blisko zderzenia czołowego (wideo)

MINI vs Mustang

Czy MINI ma szanse z Mustangiem? Tak, ale wtedy, gdy ma silnik z Hayabusy