w

Bentley Continental GT Speed 2021 oficjalnie. Szybciej jeszcze nie było!

Bentley Continental GT Speed 2021
Bentley Continental GT Speed 2021 oficjalnie. Szybciej jeszcze nie było!

Nadszedł moment premiery najszybszego modelu w historii brytyjskiej marki. Co oferuje poza prędkością?

Na tle innych wersji, Bentley Continental GT Speed 2021 wyróżnia się w sposób bardzo dyskretny. Fani marki dostrzegą czarne wstawki, grill o innej fakturze, delikatnie przeprojektowane progi, listwę na klapie bagażnika oraz dodatkowe oznaczenia. Dopełnieniem całości są 22-calowe felgi.

Continental GT Speed design
Zmiany stylistyczne objęły czarne wstawki, przeprojektowane nakładki progowe i nową fakturę grilla

We wnętrzu znajdują się dekory z włókna węglowego, pikowana skóra, alcantara i aluminiowe akcenty. Projektanci postawili na klasyczny motyw kolorystyczny: czerń uzupełnioną czerwienią. Fotele oferują jeszcze lepsze podparcie, ale wciąż ich najważniejszą cechą ma być godny komfort.  Użytkownik może oczywiście korzystać z cyfrowych zegarów, rozbudowanych multimediów, dodatkowych wskaźników i wielu innych elementów wyposażenia.

Bentley Continental GT Speed – dane techniczne

Tak jak przewidywaliśmy, pod maską topowego Continentala znalazła się jednostka 6.0 W12, która generuje 640 koni mechanicznych i 900 niutonometrów. Za przeniesienie tej mocy na obie osie odpowiada ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Bentley Continental GT Speed - dane techniczne
Auto oferuje 640 KM i 900 Nm

Oznacza to sprint do setki w 3,5 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 334 km/h. Są to genialne wartości, jak na wielkie coupe ważące niemal 2,3 tony. Przypomnijmy jednak, że „zwykły” Continental GT z W12 oferuje setkę w 3,7 sekundy i v-max o 1 km/h niższy. Różnice są więc naprawdę skromne.

Bentley Continental GT Speed - wnętrze
W kabinie znalazły się liczne dekory z włókna węglowego

Ale nie chodziło jedynie o osiągi. Ośmiobiegowa skrzynia otrzymała inną konfigurację trybu Sport, co owocuje utrzymywaniem wyższych obrotów oraz szybką zmianą przełożeń. Ponadto, inżynierowie zastosowali mechanizm różnicowy tylnej osi oraz system tylnych kół skrętnych. Dzięki tym elementom, samochód jest zwinniejszy w mieście, a przy tym skuteczniej pokonuje zakręty przy wyższych prędkościach.

Bentley Continental GT Speed
Świetne prowadzenie mają zapewniać tylne koła skrętne i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

Istotną rolę odgrywa również ceramiczny-węglowy układ hamulcowy, który pozwolił obniżyć masę o 35 kilogramów i skrócić drogę hamowania. Polskie ceny modelu nie zostały jeszcze ujawnione. Pierwsze sztuki tego modelu wyjadą na europejskie drogi jeszcze w tym roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kubica Nurburgring VLS

Kubica dopiął swego. W weekend wystartuje w wyścigu!

Brabus 92R

Brabus wziął się za elektrycznego Smarta. Przerost formy nad treścią