Kto powiedział, że kombi nie może przyspieszać bicia serca? No właśnie, nikt. Na świecie istnieje wiele ciekawych maszyn z tym nadwoziem, czego przykładem jest Audi RS6 GTO.
To bez wątpienia najbardziej spektakularnie wyglądające kombi we współczesnej motoryzacji. Niektórych może zaskoczyć, że Audi RS6 GTO zostało stworzone przez… 12 praktykantów marki z Ingolstadt. Serio. Ich celem było nawiązanie do kultowego modelu 90 Quattro IMSA GTO. I trzeba przyznać, że wyszło znakomicie.
>Nowe Audi RS6 Avant po wizycie u ABT<
Już wcześniej widzieliśmy ten projekt, ale właśnie trafiły do sieci nowe zdjęcia i nagranie Audi RS6 GTO, które jeszcze skuteczniej ujawniają udaną całość. W oczy rzuca się wyjątkowe malowanie, przeprojektowane zderzaki, poszerzone nadwozie, obniżone zawieszenie oraz charakterystyczne kołpaki, które idealnie nawiązują do auta wyścigowego IMSA z 1989 roku.
We wnętrzu również dzieje się całkiem sporo. Zagościła to profesjonalna klatka bezpieczeństwa, która sąsiaduje z kubełkowymi fotelami firmowanymi przez Recaro. Tylna kanapa została oczywiście wymontowana. Co ciekawe, kokpit praktycznie nie został zmieniony.
Audi RS6 GTO – dane techniczne
Przejdźmy jednak do dokładnej specyfikacji tego wyjątkowego samochodu. W porównaniu do seryjnego egzemplarza RS6, szerokość wzrosła aż o 14 centymetrów. To oznacza, że znalezienie luki parkingowej pod galerią handlową nie byłoby takie łatwe…
Istotne zmiany objęły także układ napędowy. Seryjne Audi RS6 ma pod maską 4-litrowy silnik TFSI, który generuje 600 koni mechanicznych i 800 niutonometrów. Cały potencjał trafia na obie osie (quattro) za pośrednictwem sportowego automatu tiptronic. W takiej konfiguracji można liczyć na osiąganie setki w 3,6 sekundy i rozpędzanie się do 250 km/h.
Z kolei Audi RS6 GTO dysponuje tymi samymi podzespołami, tyle że znacząco podkręconymi. Doładowane V8 w tym wyjątkowym niemieckim modelu oferuje około 705 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów. To o ponad 100 KM i 100 Nm więcej niż konwencjonalna wersja. Dzięki tym wartościom, można liczyć na setkę w około 3 sekundy i prędkość maksymalną sięgającą 310 km/h. To naprawdę genialne rezultaty, tym bardziej że auto waży aż 2250 kilogramów.
Jesteśmy ciekawi, czy Audi kiedykolwiek pokusi się o wypuszczenie na rynek choćby limitowanej edycji RS6 GTO. Z pewnością nie zabrakłoby chętnych.