Czy kompaktowy model ma szanse z wyczynowym sedanem klasy średniej? Wiele zależy od warunków porównania.
Audi RS3 to bez wątpienia bardzo dobra maszyna. W swoich niewielkich rozmiarach skrywa wydajny układ napędowy oparty na legendarnej już jednostce. BMW M3 to nieco inna szkoła. Ma jeszcze więcej mocy i wymaga wyższych umiejętności od kierowcy.
Z perspektywy klientów, taki pojedynek nie ma raczej sensu. Żaden osobnik zainteresowany małym kompaktem z Ingolstadt nie myśli również o M3. To auta reprezentujące nieco inne światy. Fan motoryzacji może natomiast chętniej zobaczyć wynik starcia – z czystej ciekawości.
Sportowy kompakt czy narowisty sedan?
Zacznijmy od Audi RS3. Skrywa silnik 2.5 TFSI, który wyróżnia pięć cylindrów. Doładowana konstrukcja oddaje do dyspozycji 400 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Co istotne, cały potencjał trafia na obie osie. Samochód waży 1570 kilogramów.
Bawarski sedan, czyli BMW M3 Competition oddaje do dyspozycji użytkownika 510 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów. Te ogromne wartości pochodzą trzylitrowego, doładowanego silnika. Warto zaznaczyć, że trafiają jedynie na oś tylną. Nietrudno więc zgubić część mocy przy ruszaniu. Gwoli ścisłości dodajmy, że masa własna tego modelu to 1730 kilogramów.
Który sportowiec wygrał to starcie? Były trzy próby i jedna padła łupem Audi RS3. Wszystko za sprawą kiepskiego ruszenia kierowcy BMW M3. Gdy ten nabrał wprawy, kompakt z Ingolstadt nie miał najmniejszych szans.