w

Audi RS3 Avant to byłoby coś! Niestety, producent nie ma w planach takiej wersji

Audi RS3 Avant
Audi RS3 Avant to byłoby coś! Niestety, producent nie ma w planach takiej wersji

Kompaktowe kombi ze sportowym charakterem? Takiego modelu brakuje marce z Ingolstadt.

A szkoda. Koncern Volkswagena oferuje przecież Skodę Octavię RS Kombi, Golfa R Varianta i CUPRĘ Leona Sportstourera. Są więc podstawy, by oferować takiego modelu od marki premium należącej do tej grupy. Audi RS3 Avant byłoby bardzo ciekawym uzupełnieniem oferty i mogłoby zainteresować wielu potencjalnych nabywców.

Znany grafik, X-Tomi, wykorzystał zdjęcie konwencjonalnego Audi RS3 Sportback i na tej podstawie stworzył swoją interpretację takiego modelu. Trzeba przyznać, że wyszło zgrabnie. Przydałoby się więcej grafik przedstawiających dokładniej tył samochodu.

Audi RS3 Avant – to byłoby coś!

Auto otrzymało body kit, który bardzo dobrze wygląda w żółtym lakierze. Przeprojektowane zderzaki, nakładki progowe, dedykowane felgi i charakterystyczny grill nadają całości sportowego charakteru. Potencjalna pojemność bagażnika to oczywiście wróżenie z fusów, ale można podejrzewać, że taki wariant oferowałby około 500 litrów.

Audi RS3
Sercem Audi RS3 jest 2,5-litrowa jednostka TFSI generująca 394 konie mechaniczne

Audi RS3 Avant mogłoby mieć dokładnie taki sam układ napędowy, co Sportback. To oznaczałoby 2,5-litrową, pięciocylindrową jednostkę TFSI, która oddaje do dyspozycji 394 konie mechaniczne oraz 500 niutonometrów.

Audi RS3 – dane techniczne:

  • Moc maksymalna: 394 konie mechaniczne
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 niutonometrów
  • Skrzynia: Siedmiobiegowa, automatyczna
  • Napęd: quattro
  • 0-100 km/h: 3,8 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 290 km/h (z opcjonalnym pakietem)

Przenoszeniem tego potencjał na obie osie (quattro) zajmuje się siedmiobiegowa skrzynia automatyczna. Osiągi są zachwycające. Sprint do setki zajmuje 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna (po zdjęciu ogranicznika, czyli wykupieniu pakietu) wynosi 290 km/h.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mały SUV Suzuki

Suzuki Swift Cross? Marka pracuje nad małym SUV-em

Mercedes-Benz Klasy X Dark Destroyer

Mercedes-Benz Klasy X jako „Dark Destroyer”. Ciekawa propozycja niezależnej firmy