Znana niemiecka firma zajmująca się kompleksowymi modyfikacjami samochodów wzięła na swój warsztat topowego SUV-a z Ingolstadt.
I tak powstało Audi RS Q8 Manhart, które otrzymało wewnętrzną nazwę RQ 800. Ta liczba nie jest przypadkowa, ale o tym nieco później. Póki co zajmijmy się stylistyką tego auta, ponieważ jest na czym zawiesić wzrok.
Już seryjny model robi wrażenie, dlatego tuner nie zdecydował się na duże zmiany. Podstawowy body kit obejmuje sportowe zderzaki, poszerzone błotniki, nakładki progowe, dyfuzor i dwie podwójne końcówki wydechu. Całość uzupełniają ogromne, 24-calowe felgi Classic Line.
Audi RS Q8 Manhart – więcej mocy
Kluczowe zmiany dotyczą układu napędowego. Zestaw objął nowe turbosprężarki z intercoolerem, inną mapę silnika, układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Efekty? 818 koni mechanicznych oraz 1050 niutonometrów. Przypomnijmy, że seryjne Audi RS Q8 oferuje 600 koni mechanicznych i 800 niutonometrów.
Żeby wytrzymać takie wartości, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna została wzmocniona. Nie zabrakło też bardziej wydajnych hamulców i zawieszenia.
Osiągi są na pewno rewelacyjne. Seryjny model oferuje przyspieszanie do setki w 3,8 sekundy. Podejrzewamy, że ten egzemplarz, który uległ licznym modyfikacjom może rozwijać tę samą wartością w jeszcze szybszym tempie.
Przypomnijmy, że Audi RS Q8 jest dostępne w polskich salonach. Ceny zaczynają się dokładnie od 652 300 złotych.