Ten producent ma zaledwie 7 lat, a już zaczyna wyróżniać się na tle azjatyckich, europejskich i amerykańskich marek.
Nowość tej firmy potwierdza jej duże ambicje. Nio ET5, bo taką nosi nazwę, jest kompaktowym sedanem z elektrycznym układem napędowym. To może być pogromca Tesli Model 3. Czy chiński samochód ma szanse w walce z tak popularnym konkurentem?
Zacznijmy od wymiarów. Nio ET5 ma 4790 milimetrów długości, 1960 milimetrów szerokości, 1499 milimetrów wysokości i 288 milimetrów rozstawu osi. Jest więc delikatnie większe od wspomnianej wyżej Tesli.
Nio ET5 – dane techniczne
Kluczowe są tu jednak nieco inne parametry. Nio ET5 oferuje dwie jednostki elektryczne które oferują łącznie 483 konie mechaniczne i 700 niutonometrów. Takie wartości pozwalają osiągać setkę w 4,3 sekundy. Warto zaznaczyć, że nowy samochód zatrzymuje się ze 100 km/h na dystansie 33,9 metra. To naprawdę świetny rezultat. Udało się go uzyskać dzięki 4-tłoczkowym zaciskom z odlewem aluminiowym.
Zasięg Nio ET5 na dostępnych bateriach według norm CLTC:
- 75 kWh (550 kilometrów)
- 100 kWh (700 kilometrów)
- 150 kWh (1000 kilometrów)
Warty uwagi jest także zasięg. Samochód występuje z trzema pojemnościami baterii litowo-jonowych. Najmniejsza oferuje 75 kWh, średnia 100 kWh, a duża – aż 150 kWh. Dla przykładu, flagowy Mercedes EQS ma akumulator o maksymalnej pojemności 100 kWh. Topowa konfiguracja Nio ET5 pozwala pokonać na jednym ładowaniu ponad 1000 kilometrów według normy CLTC. Na wyniki zgodne z cyklem WLTP musimy jeszcze poczekać.
Nio ET5 – wnętrze
Kabina wygląda bardzo przyzwoicie. Kokpit jest nowoczesny i minimalistyczny. Wskaźniki oparto na wyświetlaczu o przekątnej 10,2 cala. Centralnie umieszczono ekran dotykowy, który kształtem i położeniem przypomina instrument z najnowszego Mercedesa klasy C.
Pod względem przestronności też nie jest źle. Kabina oferuje miejsce dla pięciu osób, ale z pewnością najwygodniej będzie tu czwórce. Pojemność bagażnika nie została jeszcze ujawniona, ale podejrzewamy, że wynosi ona między 400 a 500 litrów.
Nio ET5 pojawi się w chińskich salonach we wrześniu 2022 roku. Nie ujawniono czy trafi na Stary Kontynent, ale należy dodać, że auto zostało tak zaprojektowane, by spełniało normy Euro NCAP, dlatego wydaje się, że wszystko jest kwestią czasu.
Ciekawe, ascetyczne wnętrze. Podoba mi się.
288 mm rozstawu osi?
„Trochę” krótki.
A gdzie zabójca Tesli zbudowany przez Pinokia??? ***** ***
Aleee tylek z porscheee… eee
Jeszcze nie oferuje, dopiero obiecuje.
Strasznie drogi nie praktyczny no i przede wszystkim strasznie szkodliwy dla środowiska
” …. i 288 milimetrów rozstawu osi.” troche mu brakuje do Tesli. LOL
Mieszkam w Chinach i jeździłem każdym NIO dostępnym na rynku, genialne wykonanie. Ogólnie Chiny są bardzo do przodu w porównaniu do Europy. W moimi mieście elektryki są na każdym roku, sprzedają się świetnie i kosztują rozsądne pieniądze. No ale co się dziwić w kraju w którym Skoda superb uważana jest za bieda auto:D a automatyczne skrzynie biegów są w standardzie. W Pl dalej króluje Dacia w manualu.
Ty masz łeb bida edyszyn wieśniaku🙂🙂🙂
Biegnij do apteki po mas na lewacki bUl d…py
Mogą namieszać tym modelem