w

Audi R8 kontra BMW M5 Competition – niby różne, a takie same (wideo)

R8 vs M5 Competition
Audi R8 kontra BMW M5 Competition - niby różne, a takie same (wideo)

Teoretycznie, są to modele, które nie mają ze sobą niczego wspólnego. W rzeczywistości mogą jednak zainteresować tych samych klientów.

Audi R8 oraz BMW M5 Competition mają inne pochodzenie, nadwozia i układy napędowe. To oczywiście nie oznacza, że nie da się znaleźć punktów wspólnych. I tu dochodzimy do tematu efektów. Oba samochody oferują genialne osiągi.

Coupe z Ingolstadt ma charakterystyczną, sportową sylwetkę, która skrywa kabinę dla dwóch osób. Z kolei bawarski sedan wygląda bardzo klasycznie, a przy tym oddaje do dyspozycji komfortowe i przestronne wnętrze okraszone dużym bagażnikiem.

Skąd więc stwierdzenie, że te dwa auta mogą przekonywać tych samych nabywców? No cóż, mamy pewną teorię chronologiczną. Klient, który kręci się wokół Audi R8 może odwiedzić salon BMW i spotkać M5 Competition, które przy zbliżonych osiągach oferuje więcej „auta w aucie”. Może więc zmienić zdanie…

Audi R8 kontra BMW M5 Competition

Przejdźmy jednak do rzeczy. Audi R8 skrywa wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litra. Jak wynika z danych fabrycznych, oferuje on 570 koni mechanicznych i 550 niutonometrów. Przenoszeniem mocy zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Co ciekawe, prezentowany egzemplarz to wersja tylnonapędowa. Warto podkreślić, że masa własna pojazdu to 1590 kilogramów.

Jak na tym tle wypada BMW M5 Competition? Pod jego długą maską mieszka silnik 4.4 V8 Twin-turbo zdolny generować 625 koni mechanicznych i 750 niutonometrów. Cały potencjał trafia na obie osie za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. Masa własna tego samochodu wynosi 1895 kilogramów.

Audi R8 kontra BMW M5 Competition
R8 jest słabsze i ma napęd RWD, ale M5 Competition waży o wiele więcej

Jak doskonale widać po tych wszystkich liczbach, M5 ma przewagę mocy, ale jest wyraźnie cięższe. R8 może mieć problemy ze startem z powodu napędu RWD, ale gdy już złapie przyczepność, może zacząć nadrabiać. Wskazanie zwycięzcy nie jest więc oczywiste. Warto obejrzeć poniższy materiał i poznać odpowiedź na pytanie, który model wyszedł zwycięsko ze starci na prostej.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowe Volvo XC90

Volvo XC90 2023. Mamy zdjęcia patentowe! Flagowy SUV wygląda jak Polestar!

Hyundai i10

Hyundai zaoferuje dwa miejskie auta elektryczne w 2024 roku dla Europy