w

Audi Q5 Sportback w teście łosia. SUV też może być niezły (wideo)

Audi Q5 Sportback test łosia
Audi Q5 Sportback w teście łosia. SUV też może być niezły (wideo)

Niemiecki SUV z Ingolstadt miał przed sobą bardzo trudne zadanie, ale poradził sobie z nim lepiej, niż większość mogła przypuszczać. A to oznacza, że niekiedy można zaprzyjaźnić się z fizyką.

Oto Audi Q5 Sportback. Wersja 45 TFSI quattro-ultra S tronic oznacza, że pod maską znajduje się dwulitrowy silnik benzynowy generujący 245 koni mechanicznych i 370 niutonometrów. Przenoszeniem jego potencjału na obie osie zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia automatyczna.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że auto wykorzystywało opony Pirelli Scorpion Verde 255/40 R20. Mimo stosunkowo wysoko położonego środka ciężkości oraz masy własnej wyraźnie przekraczającej 1,7 tony, zachowanie niemieckiego auta zaskakuje.

Granicą „zdawalności” jest 77 km/h. Okazuje się, że Audi Q5 Sportback zaliczyło test jadąc nawet szybciej – dokładnie 79 km/h. Dla większości SUV-ów byłoby to za duże wyzwanie. Oczywiście są pewne wyjątki, ale jednak – czapki z głów.

System stabilizacji toru jazdy wyraźnie wyhamował pojazd podczas pokonywania szykany. Zdołał jednak utrzymać go pomiędzy słupkami i uniknąć kontaktu. Mimo że podczas niektórych prób podsterowność przechodziła w nadsterowność, nie było problemu z opanowaniem samochodu. A to najważniejsze podczas gwałtownych zmian toru jazdy.

Ile kosztuje Audi Q5 Sportback? Bazowa odmiana na polskim rynku to wydatek 218 500 złotych. Dla porównania, Q5 z konwencjonalnym nadwoziem jest o ponad 15 tysięcy złotych tańsze. Czy zatem warto dopłacać? To już kwestia gustu.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pijany kierowca TIR-a ze Słowacji

Pijany Słowak siał zagrożenie na autostradzie A4. Miał 2,5 promila (wideo)

Toyota C-HR Prologue front

Toyota C-HR Prologue zapowiada seryjny model. To może być hit