Topowa wersja flagowego sedana włoskiej marki doczekała się zaktualizowanej wersji specjalnej. Jest dedykowana fanom stylu i osiągów.
Oto Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024. Warto podkreślić, że to seria limitowana. Obejmuje także dużego SUV-a klasy średniej, czyli model Stelvio. Skupia się przede wszystkim na ulepszeniach wizualnych.
Odmiana, a raczej pakiet Carbon Edition jest dostępny tylko w wariantach Quadrifoglio. Krótko mówiąc, klienci decydujący się na słabsze wersje nie będą mogli ich doposażyć elementami wchodzącymi w skład tego zestawu.
Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024
Zarówno sedan, jak i SUV zyskały nowe osłony chłodnicy oraz obudowy lusterek. W obu przypadkach materiałem jest włókno węglowego. Bystry wzrok dostrzeże również złote zaciski hamulcowe oraz czarne oznaczenia.
Różnice stanowią natomiast rozmiary felg. Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024 posiada obręcze o wielkości 19 cali. Tymczasem Stelvio jest dostępne z 21-calowymi felgami. Ich wzór nawiązuje oczywiście do klasyki.
Oprócz tego, karoserię zdobią unikane osłony, nakładki progowe, maska z wlotami oraz zmodyfikowany dach. Wszystkie z wymienionych elementów wykonano z karbonu, co oznacza sztywność i lekkość.
W kabinie też dzieje się sporo. Od razu rzucają się w oczy sportowe fotele obite czerwoną skórą. Tutaj także nie mogło zabraknąć akcentów z włókna węglowego. Znajdziemy je na kokpicie i progach. Nadają one jeszcze więcej sportowego charakteru.
> Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Potrzeba wiary i umiejętności, by ją okiełznać (test)
Pod maską trudno szukać zmian. I bardzo dobrze. Podwójnie doładowana jednostka benzynowa V6 o pojemności 2,9 litra oddaje do dyspozycji 510 koni mechanicznych oraz 600 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału zajmuje się ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że Giulia ma napęd na tylną oś, a Stelvio posiada układ AWD. SUV wydaje się więc nieco bezpieczniejszy dla mniej doświadczonych kierowców.
Włoski sedan waży około 1600 kilogramów. W takiej konfiguracji przyspiesza do setki w 3,9 sekundy i potrafi rozpędzać się do 307 km/h. Pod względem osiągów nie ma więc mowy o rozczarowaniu.