w

Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024. Mała aktualizacja

Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024
Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024. Mała aktualizacja

Topowa wersja flagowego sedana włoskiej marki doczekała się zaktualizowanej wersji specjalnej. Jest dedykowana fanom stylu i osiągów.

Oto Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024. Warto podkreślić, że to seria limitowana. Obejmuje także dużego SUV-a klasy średniej, czyli model Stelvio. Skupia się przede wszystkim na ulepszeniach wizualnych.

Odmiana, a raczej pakiet Carbon Edition jest dostępny tylko w wariantach Quadrifoglio. Krótko mówiąc, klienci decydujący się na słabsze wersje nie będą mogli ich doposażyć elementami wchodzącymi w skład tego zestawu.

Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024

Zarówno sedan, jak i SUV zyskały nowe osłony chłodnicy oraz obudowy lusterek. W obu przypadkach materiałem jest włókno węglowego. Bystry wzrok dostrzeże również złote zaciski hamulcowe oraz czarne oznaczenia.

Różnice stanowią natomiast rozmiary felg. Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024 posiada obręcze o wielkości 19 cali. Tymczasem Stelvio jest dostępne z 21-calowymi felgami. Ich wzór nawiązuje oczywiście do klasyki.

Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024
Alfa Romeo Giulia Q Carbon Edition 2024

Oprócz tego, karoserię zdobią unikane osłony, nakładki progowe, maska z wlotami oraz zmodyfikowany dach. Wszystkie z wymienionych elementów wykonano z karbonu, co oznacza sztywność i lekkość.

W kabinie też dzieje się sporo. Od razu rzucają się w oczy sportowe fotele obite czerwoną skórą. Tutaj także nie mogło zabraknąć akcentów z włókna węglowego. Znajdziemy je na kokpicie i progach. Nadają one jeszcze więcej sportowego charakteru.

> Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Potrzeba wiary i umiejętności, by ją okiełznać (test)

Pod maską trudno szukać zmian. I bardzo dobrze. Podwójnie doładowana jednostka benzynowa V6 o pojemności 2,9 litra oddaje do dyspozycji 510 koni mechanicznych oraz 600 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału zajmuje się ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że Giulia ma napęd na tylną oś, a Stelvio posiada układ AWD. SUV wydaje się więc nieco bezpieczniejszy dla mniej doświadczonych kierowców.

Włoski sedan waży około 1600 kilogramów. W takiej konfiguracji przyspiesza do setki w 3,9 sekundy i potrafi rozpędzać się do 307 km/h. Pod względem osiągów nie ma więc mowy o rozczarowaniu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Daihatsu Vision Copen

To ma być rywal Mazdy MX-5. Jest mniej sportowy, ale uroczy

Kia Picanto M 2023

To najtańsze nowe auto na rynku 2023. Ma klimatyzację i ekran dotykowy