w

Abarth Classiche 1300 OT powstanie naprawdę! Produkcja będzie jednak ograniczona

Abarth Classiche 1300 OT
Abarth Classiche 1300 OT powstanie naprawdę! Produkcja będzie jednak ograniczona

Fani historii włoskiej marki doskonale wiedzą, że w 1965 roku istniał niezwykły Abarth, który był obiektem pożądania wielu kierowców.

W ramach programu Reloaded by Creators postanowiono stworzyć swego rodzaju hołd dla tego modelu. Będzie nim Abarth Classiche 1300 OT, który wykorzysta podzespoły niewielkiego coupe innej marki koncernu Stellantis.

Jak wynika z oficjalnych informacji, inżynierowie i projektanci bazują na elementach konstrukcyjnych Alfy Romeo 4C, co wydaje się naturalnym zabiegiem. Warto podkreślić, że nowość jest jednocześnie rozwinięciem koncepcji Classiche 1000 SP z 2021 roku.

Abarth Classiche 1300 OT – prezent na 75-lecie

Tak, ta włoska marka ma już 75 lat, co oznacza ogromny bagaż rynkowych doświadczeń. Jej historia nie zawsze była usłana różami, ale barwności i zwrotów akcji odmówić jej nie można. Dziś jest na dobrej drodze, by utrzymać się w branży, choć jej aktualna strategia nie przypada do gustu purystów.

Tak czy inaczej, Classiche 1300 OT jest miłą odskocznią, która sięga do tradycji tego producenta. Niewielkie coupe otrzymała okrągłe reflektory i lampy, wyraźnie zaznaczone błotnik i nisko poprowadzoną krawędź dachu.

Abarth Classiche 1300 OT
Abarth Classiche 1300 OT

Szczególnie po przeszkleniach widać w tej sylwetce Alfę Romeo 4C, ale całość ma swój indywidualny charakter stylistyczny. Dodatkowe okleiny (pas biegnący przez górne części karoserii i numer 75) zdradzają kluczowe inspiracje twórców.

>Abarth 600e daje sporo emocji, ale na krótkich dystansach. Czy to dobra droga?

Jesteśmy przekonani, że taki samochód znalazłby dziś sporą liczbę zwolenników, ale z perspektywy wymuszanych trendów nie ma sensu. Nie wpisuje się bowiem w „ekologiczne standardy”, tym bardziej że pod jego maską zagości pewnie 240-konny silnik o pojemności 1,75 litra, który był zastosowany także we wspomnianym 1000 SP.

Abarth Classiche 1300 OT
Abarth Classiche 1300 OT

Stellantis Heritage otworzyło więc zamówienia, ale jednocześnie poinformowało, że powstanie zaledwie 5 egzemplarzy. Niewykluczone, że jeden od razu trafi do muzeum. Mówimy więc o wyjątkowo skromnej podaży, która nie zaspokoi potrzeb rynku.

To też oznacza, że pojazd będzie bardzo drogi i zainteresują się nim głównie zamożni kolekcjonerzy, którzy potraktują go jak dobrą inwestycję. A szkoda, bo trzymanie auta pod kocem już w momencie zakupu mija się z jego powołaniem.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Elektryczny SUV AMG

Elektryczny SUV AMG ma mieć 1000 KM. Prace już trwają

Dwulatek uruchomił Teslę i potrącił swoją matkę

Dwulatek uruchomił Teslę i potrącił swoją matkę. Ta postanowiła pozwać producenta