w

Odświeżony Volkswagen Jetta – premiera

Volkswagen wprowadza na rynek kolejny odświeżony model. Jetta, bo o niej mowa, zyskała nową stylistykę nadwozia, a wszystkie silniki spełniają najnowszą normę emisji spalin ? EURO 6.

volkswagen_jetta_2015_premiera_2

To, co od razu rzuca się w oczy, to nowe zderzak i grill z przodu. Postępem technologicznym i designerskim są natomiast LED-owe reflektory i przeprojektowane wloty powietrza nadające autu lekkości. Tył, to nowy kształt klapy, dyfuzor, ale także lampy i odblaski. Dzięki tym detalom Jetta pozbyła się większości zmarszczek zdradzających doświadczenie rynkowe.

volkswagen_jetta_2015_premiera_3

Auto, dzięki zmniejszonemu o 10 procent współczynnikowi oporu powietrza i obniżonym oporom toczenia, ma być teraz jeszcze oszczędniejsze. Niemiecki sedan segmentu C zyskał też wyposażenie godne samochodów klasy średniej. W aucie zastosowano m.in. system Blind Spot Monitor, który obserwuje samochody w martwym polu widzenia lusterek zewnętrznych. Auto zyskało też możliwość wyposażenia w system Rear Traffic Alert, który ułatwia wyjazd tyłem z miejsca parkingowego oraz Front Assist, który pomaga uniknąć najechania na inny pojazd. Dość wyraźnie przebudowano też kokpit auta. Zastosowano nowe elementy, wyższej jakości materiały wykończeniowe, zegary i kierownicę dodające sportowego charakteru, dodatki podkreślające elegancki i bardziej luksusowy wystrój kabiny. Design pozostał jednak bez zmian, dlatego wciąż można liczyć na świetną ergonomię i dobrą czytelność.

volkswagen_jetta_2015_premiera_4

Pod maską nowej Jetty może pracować jeden z pięciu silników ? trzech benzynowych lub dwóch wysokoprężnych. Jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny mają pojemność 1,2 litra (77 kW/105 KM) oraz 1,4 litra (92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM). Turbodiesel o pojemności 2 litrów dysponuje mocą 81 kW/110 KM lub 110 kW/150 KM. Napęd na przednie koła może przenosić skrzynia manualna lub nowa 6-biegowa skrzynia DSG.

volkswagen_jetta_2015_premiera_5

Nie zmieniły się w zasadzie wymiary auta. Przy 4659 mm długości, 1782 mm szerokości i 1482 mm wysokości jest o ledwie 15 mm dłuższa od poprzedniczki. Ma podobny rozstaw osi ? 2651 mm ? i nieco większy, bo 510-litrowy bagażnik. Na polskim rynku niemiecki sedan pojawi się w 3 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. I w zależności od wersji, będzie kosztować od 69 do 106 tys. złotych.

volkswagen_jetta_2015_premiera_6

Jak jeździ nowa Jetta? No cóż, jak? Volkswagen. Po prostu, dobrze. Kilkadziesiąt kilometrów za kierownicą auta może nie jest zbyt miarodajne, ale pozwala mi na małą konstatację. Nowa Jetta, swoimi właściwościami trakcyjnymi na pewno was nie zawiedzie? Jest przewidywalna. Nie zachęca do dynamicznej jazdy, ale jeśli pojawi się taka potrzeba, to wpisze się przy wyższych prędkościach w niemal każdy zakręt. Komfort auta również stoi na przyzwoitym poziomie. Więcej będziemy mogli wywnioskować po odbyciu ?pełnowymiarowego? testu.

 

Tekst i zdjęcia: Artur Balwisz

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure – Celna riposta

Mini (2001-2006) ? Miejski gokart