w

Lucid Air kontra Porsche Taycan Turbo S. Starcie „elektryków” (wideo)

Porsche Taycan Turbo S kontra Lucid Air
Porsche Taycan Turbo S kontra Lucid Air. Starcie "elektryków" (wideo)

Jeden z nich jest bardzo popularny w Polsce, a drugi stanowi prawdziwą egzotykę. Który z nich okaże się skuteczniejszy na prostym odcinku?

Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Zacznijmy od tego, że mało kto wie, czym tak naprawdę jest Lucid Air. Oczywistym jest, że to samochód, ale trudno powiedzieć coś więcej na jego temat – poza tym, że jest elektryczny. Z kolei Porsche Taycan Turbo S cieszy się dużą popularnością i przedstawiać go nie trzeba.

Należy więc poświęcić kilka słów konkurentowi niemieckiego sportowca. Firma Lucid powstała w 2007 roku w Kalifornii. Szybko złożyła kadry, w których szeregach znajdowali się byli specjaliści Mazdy czy Tesli. Ta druga marka jest też uznawana za największą konkurencję dla opisywanego przedsiębiorstwa.

Trudno jednak mówić o równym potencjale. Tesla to potentat, a Lucid dopiero stawia pierwsze poważne kroki. Zatrudnia około 3 tysięcy ludzi, co przy „ekipie” Elona Muska stanowi co najwyżej zagrożenie na skalę powiatu.

Lucid Air kontra Porsche Taycan Turbo S

To jednak nie oznacza, że samochody nowej, amerykańskiej marki nie są godne zainteresowania. Wręcz przeciwnie, czego ten model jest dowodem. Lucid Air oferuje dwie jednostki elektryczne, które generują aż 1111 koni mechanicznych i 1390 niutonometrów.

>Porsche 911 Turbo S w teście łosia. Taycan tak nie potrafi (wideo)

Są to naprawdę absurdalne wartości, nawet jak na auto elektryczne. Prezentowany Lucid wygląda jak przerośnięty sedan, a może zostawić w tyle nowe modele Lamborghini i Ferrari. Nie można więc go lekceważyć.

Porsche Taycan Turbo S kontra Lucid Air
Mat Watson i jego kolega Yianni sprawdzili, który „elektryk” jest szybszy

Jak na tym tle wypada Porsche Taycan Turbo S? Też posiada dwa silniki elektryczne, ale ich potencjał jest mniejszy – wynosi 761 koni mechanicznych i 1050 niutonometrów. W czym należy upatrywać szansy dla niemieckiego auta? Jest nieco lżejsze. Waży 2295 kilogramów, a Air jest o około 90 kilogramów cięższy.

Pamiętajmy jednak, że inżynierowie Porsche mają ogromne doświadczenie w projektowaniu. A to może przełożyć się na wydajność podczas próby ze startu zatrzymanego. Pozostaje więc obejrzeć poniższe nagranie i przekonać się, który samochód minął linę mety jako pierwszy.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wynajem długoterminowy aut

Wynajem długoterminowy aut, czyli popularna alternatywa dla leasingu i zakupu

Odświeżony Mercedes Klasy V

Odświeżony Mercedes Klasy V. Debiut jeszcze tego lata